Schopnost efektivně se izolovat
Martin Drábek recenze září 2025
Výstava A nic nás nerozdělí vůbec poprvé představuje společně tvorbu partnerské dvojice Anna-Eva Bergman a Hans Hartung. Bergman přitom dlouho zůstávala ve stínu Hartunga, který patří k nejvýznamnějším abstrakcionistům poválečné Evropy. Nad touto dvojkolejnou malířskou retrospektivou, která staví zejména na dílech z Fondation Hartung-Bergman, se i v kontextu programové dramaturgie Kunsthalle Praha zamýšlí Martin Drábek.

Anna Eva-Bergman & Hans Hartung: A nic nás nerozdělí, pohled do výstavy, Kunsthalle Praha, foto: Vojtěch Veškrna

Hans Hartung: T1981–E23, 1981, akryl, plátno, 180 × 180 cm

Anna-Eva Bergman: N°34–1965 Montagne sombre / Ponurá hora, olej, kovový plátek, plátno, 130 × 195 cm

Hans Hartung: T1989–K12, 1989, akryl, plátno, 130 × 152 cm

Anna-Eva Bergman: N°ca-1948-50, 1948–1950, olej, kovový plátek, sololit, 41 × 27 cm

Únik z portrétu
Martin Drábek recenze červenec 2022
Do uměleckého provozu vstoupila Markéta Othová v roce 1993, tedy hned po ukončení studia na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Od počátku se věnovala především fotografii, přestože byla v tomto médiu autodidaktem. Dnes, po bezmála dvaceti letech kariéry, je v takové pozici, že...

Anatomie antropocentrické sebelítosti
Martin Drábek září 2024
Z vizuálního hlediska jsou tato díla téměř dokonalými produkty. Velká plátna precizně napnutá na kvalitních rámech, pokrytá nekompromisně expandujícími těly, hladkými, lineárně ohraničenými plochami a nekomplikovaně strukturovanou škálou užitých barev.

Josef Mladějovský
Martin Drábek portfolio červen 2021
Zvuková stopa pojmu pravda je úsečná a jednoznačná, jeho vnitřnosti ale až zbytečně komplikované a jeho časté používání tak logicky vyvolává nervózní napětí. Josef Mladějovský o pravdě mluví často. Jen tak mimochodem, jako by si vůbec neuvědomoval, co činí.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?