Bod nestability ukrývá květ
Martin Drábek recenze prosinec 2015
Michal Budny a Jaromír Novotný v PLATO / Přízemní betonová prostora v ostravském multifunkčním Gongu je pro městskou galerii s největší pravděpodobností pouze dočasným sídlem. O provizoriu a dočasnosti mluví kritici současného řešení fungování instituce a zcela otevřeně s nimi souhlasí také umělecký manažer Platformy pro současné umění (PLATO) Marek Pokorný – ostatně právě nynější název ostravské městské galerie ve své významové struktuře kombinuje otevřenost, procesuálnost a také křehkost dočasnosti. V abstraktním systému lineárního logického myšlení tento melancholický záchvěv prozatímnosti vede k závěru, že je nemožné, aby se instituce identifikovala s nestabilním, a tím pádem nedůvěryhodným místem, ale logika se ne vždy potkává s realitou.

Únik z portrétu
Martin Drábek recenze červenec 2022
Do uměleckého provozu vstoupila Markéta Othová v roce 1993, tedy hned po ukončení studia na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Od počátku se věnovala především fotografii, přestože byla v tomto médiu autodidaktem. Dnes, po bezmála dvaceti letech kariéry, je v takové pozici, že...

Anatomie antropocentrické sebelítosti
Martin Drábek září 2024
Z vizuálního hlediska jsou tato díla téměř dokonalými produkty. Velká plátna precizně napnutá na kvalitních rámech, pokrytá nekompromisně expandujícími těly, hladkými, lineárně ohraničenými plochami a nekomplikovaně strukturovanou škálou užitých barev.

Josef Mladějovský
Martin Drábek portfolio červen 2021
Zvuková stopa pojmu pravda je úsečná a jednoznačná, jeho vnitřnosti ale až zbytečně komplikované a jeho časté používání tak logicky vyvolává nervózní napětí. Josef Mladějovský o pravdě mluví často. Jen tak mimochodem, jako by si vůbec neuvědomoval, co činí.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?