Do pražského metra i ulic za uměním
Silvie Šeborová recenze červenec 2020
Na čtyřech zastávkách pražského metra se až do konce tohoto roku můžete setkávat s fotografiemi či fotografickými záznamy akcí současných českých umělců. Můj původní záměr, že si tyto zastávky projdu a následně o prezentovaných dílech a jejich kurátorském výběru napíši klasickou recenzi jako po návštěvě výstavy, vzal záhy zasvé. Celý projekt, nesoucí název Umění za čarou (čarou jsou zde myšleny koleje metra), má totiž řadu různých souvislostí, které jsou možná ve výsledku zajímavější než výstava samotná.

Umění za čarou, pohled do výstavy ve stanicích pražského metra, 2020, foto: Hynek Alt

Jiří Kovanda: bez názvu, Václavské náměstí, 1976

Markéta Othová: bez názvu, 2002

Ondřej Přibyl: Krajinářská tvorba III., 2003

Svědectví vetkané do vzoru látky
Silvie Šeborová recenze duben 2021
V Africe, především pak té subsaharské, se jednotlivé kmeny poznávaly podle způsobu pletení vlasů, jejichž úprava je výpovědí o pohlaví, věku či společenském postavení jedince, případně připomínkou životně důležité události jako je sňatek či narození dítěte.

Něco mezi obytnou sochou a architekturou
Silvie Šeborová recenze květen 2020
Podle výsledků projektů, které se realizují v zóně pro umění 8smička, se zdá, že tato instituce si na začátku každé práce pokládá otázku, jak zvolené zadání pojmout jinak. To platí i o projektu 7+1: Byt sběratele. Záměrně používám slovo projekt, protože je obtížné...

Divák není nutné zlo
Silvie Šeborová knižní recenze duben 2020
Jak název napovídá, kniha Instituce a divák zkoumá vztah institucí, konkrétně muzeí umění, galerií a center současného umění, k jejich návštěvníkům. Autorka publikace, Karina Kottová, se tímto tématem intenzivně zabývá více než dvanáct let a obzvláště v současné...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
Získat předplatné