Faleš, která nikomu neublíží

David Kořínek recenze červen 2019

„Umělé kožešiny a umělá kůže, které svého času působily lacině a byly známkou špatného vkusu, získaly nový status a popularitu díky prosperujícím trendům veganství, ekologie a ochrany zvířat. V tomto smyslu Fauxthenticity označuje výsledky snahy zahalit něco falešného závějem domnělé pravdivosti.“ Je možná faux pas hned v úvodu recenze vytrhnout z kontextu kurátorského textu pasáž, která jediná se alespoň trochu snaží navést diváka ke čtení celé výstavy, a tu svévolně využít k manipulaci s jejím výkladem. Tedy předjímat význam, který se zdá být politickým, ne-li dokonce angažovaným. Ona falešnost totiž ze samotného kurátorského projektu příliš nevyčnívá, je ukryta někde na pozadí. Nabízející se umělecké ilustrace dobového tématu hledání pravdy se zde naštěstí neodehrávají. Ti diváci, kteří sem přeci jen zabloudí a nalákáni anotací (což je samo o sobě zbožným přáním, tedy něčím, co s pravdou, respektive skutečností moc nesouvisí) se budou chtít dovzdělat o mediálních a jiných manipulacích, se nedozvědí nic. Tedy pokud neprokouknou, že se zde manipuluje především s nimi.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné