Hirst ve slevomatu
Výstava v Tate Modern je – zní to neuvěřitelně – první sólovou retrospektivou Damiena Hirsta. Nutný krok k zajištění místa v dějinách, řeklo by se, ale reprezentativní retrospektiva může mít okamžitější důsledky: snad oživí zájem o Hirstovu tvorbu mezi sběrateli. Jasný zlom by nastal, kdyby se konečně prodala lebka posetá osmi tisíci diamanty z roku 2007. Hirstova platinová lebka je žongl s přemrštěnou cenou. Mohla být stejně tak dobře marketingovým majstrštykem jako tím, čím je nyní: důkazem, že i v oboru hausnumer se dá narazit na nepřekonatelný odpor kupujících.
Komunita rybářů
Petr Šourek úhel září 2014
Kde se vzala, tu se vzala: komunita. Tedy rybáři tam byli odjakživa. U rybníků v našem cípu města seděli odnepaměti roztroušeně podél břehů. Organizovaně neorganizovaně, s členskou legitimací v revíru podle povolenky lovili kaprovité ryby. Pstruhové vody zurčely káděmi...
Ukaž mi mou ruinu
Petr Šourek úhel listopad 2008
Děti architektů jsem mezi svými spolužáky na Lidové škole umění rozpoznal snadno. Chodili jsme kreslit do plenéru domy, které stály v oparu na druhém břehu Vltavy. Potomci architektů využívali k přesnému zachycení staveb grif, který je naučili rodiče: přetahovali čáry v...
Vidět slepeckou holí
Petr Šourek úhel červenec 2008
„Slepota brání lásce. Slepý nevidí, a proto jeho duše nemá kde vzít podnět k nekonečnému přemítání, z něhož se rodí láska,“ píše Andrea Capellanus v polovině 12. století ve svém Umění dvorné lásky, a rezolutně tak vylučuje slepce spolu s lakomci a přestárlými...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?