Imponderabilie, myriády světel a sen o nekonečném množství reprodukcí

Petra Trnková antiques zima 2020

Záplava obrazů a informací se stala leitmotivem uměleckohistorických a teoretických diskusí až na sklonku 20. století.

polygraf.jpg

John Pass: Polygraf Johna I. Hawkinse, kolem 1825, kolorovaný mědiryt, publikováno v Encyclopaedia Londinensis or, Universal dictionary of arts, sciences, and literature, sv. 21, 1826, obrazová příloha, Library of Congress

kravka.jpg

Jacob Waltmann: Krajina, 1843, galvanografie zhotovená v laboratoři Franze Theyera a Erwina Waideleho, Österreichische Nationalbibliothek, sign. Pk 1061

02_Jacobi_Dingler_Bd78_o.jpg

Schéma Jacobiho galvanoplastiky, vlevo dole jeden z přístrojů jeho vlastní konstrukce (katoda ve formě reliéfní desky je v tomto případě umístěna horizontálně, na dně nádoby), mědiryt, reprodukováno v Polytechnisches Journal, ed. Johann Gottfried Dingler – Emil Maximilian Dingler, sv. 78 (28), 1840, příloha 2.

05-b_Chevalier_Eastman_1969.0265.0201.jpg

Charles Chevalier (?), Pierre-Ambroise Richebourg (?), začátek 40. let 19. století, galvanoplastická kopie daguerrotypie, George Eastman Museum, inv. č. 1969.0265.0201

akt.jpg

Anonym, mužský akt, 40. léta 19. století, galvanoplastika podle daguerrotypie, Bibliothèque nationale de France, inv. č. IFN-6903306

fizeau.jpg

Hippolyte Fizeau: Krajina, začátek 40. let 19. století, galvanoplastika podle daguerrotypie, J. Paul Getty Museum, inv. č. 84.XT.1052

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard