Jacob Liepmann a idea mechanické reprodukce olejomalby
Petra Trnková antiques červen 2021
Velkou část produkce malovaných obrazů tvořily v polovině 19. století kopie starých mistrů, jež pro malíře znamenaly jistý příjem, pro zákazníka pak možnost pořídit si Rembrandta či Tiziana za přijatelnou cenu.

Jacob Liepmann: Ida Meyer se zrcadlem, kolem 1855, barevný tisk na plátně, 44 × 36,5 cm, © Stiftung Stadtmuseum Berlin

Jacob Liepmann: fragment matrice portrétu Idy Meyer se zrcadlem, kolem 1855, © Stiftung Stadtmuseum Berlin, foto: Dorin Alexandru Ionita, Berlín

Schéma oka s odkazy na příslušné části mozaiky a s informacemi o barvě, textuře a barevných přechodech. Publikováno v Jacob Liepmann: Der Ölgemälde-Druck, Berlin 1842, příloha č. 1, detail, Getty Research Institute

Zpráva o Liepmannově účasti na Světové výstavě v Londýně v roce 1851, včetně ilustrace s autoportrétem Jana Kupeckého, publikovaná v Illustrirte Zeitung 5. dubna 1851

Přírodní tisky ve století páry a elektřiny
Petra Trnková antiques červen 2022
Odvěkou snahou botaniků bylo vedle získání původních rostlinných exemplářů i zhotovení jejich dvojrozměrných reprodukcí. Nejstarší doklady konkrétních experimentů s „otiskováním přírody“ čili zhotovováním mechanických reprodukcí botanických exemplářů pocházejí

Imponderabilie, myriády světel a sen o nekonečném množství reprodukcí
Petra Trnková antiques zima 2020
Záplava obrazů a informací se stala leitmotivem uměleckohistorických a teoretických diskusí až na sklonku 20. století.
Gettyho centrum zevnitř
Petra Trnková depeše červen 2009
Pracovní stáž v prestižní muzejní instituci je v kontextu Spojených států pro začínajícího historika umění základem dalšího úspěchu. Tomuto účelu slouží tzv. Graduate Internship, forma praxe určená čerstvým nebo brzkým držitelům magisterského či doktorského titulu,...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?