Jako můry za světlem

Josef Ledvina staveniště listopad 2014

Praha – Stejně jako loňský premiérový ročník přilákal i letošní festival světla Signal do ulic hlavního města davy. Organizátoři uvádějí, že jej za čtyři říjnové dny jeho konání navštívilo rekordních 350 tisíc lidí. A stejně jako loni bylo v jeho průběhu možno spatřit působivé technologické exhibice, spektakulární světelné show a strhující videomappingové projekce i subtilnější realizace stojící přinejmenším jednou nohou v prostoru současného umění (ačkoli ty první jednoznačně dominovaly a těch druhých bylo méně než loni).

 

Do prvé kategorie patřila například videomappingová projekce (kombinovaná s dalšími světelnými a zvukovými efekty) nazvaná Evoluce na fasádě kostela svaté Ludmily na náměstí Míru od barcelonského studia Onionlab. To před tím realizovalo své projekty pro společnosti Ikea, Sony, Ericsson a řadu dalších. Podobného ražení byly i projekce na Paláci Kinských nebo na Městské knihovně. Spektakulárnější umělecké výstupy nebyly nikdy cizí Davidu Černému (autor růžového tanku či Entropy). Na Signalu se představil s premiéru nadživotního chromově lesklého Speedermana.

Do kategorie druhé pak spadá například Richard Loskot, v současnosti jeden z finalistů Ceny Jindřicha Chalupeckého, který vystavil na Ovocném trhu světelnou instalaci založenou na rozkladu barevného spektra pomocí rotujících skleněných hranolů.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné