Když sochařství bylo moderní

Otto M. Urban recenze červenec 2016

Neklidná figura v Městské knihovně / V jednom z rozhovorů, které u příležitosti výstavy Neklidná figura poskytl její spoluautor, profesor dějin umění Petr Wittlich, uvedl, že neklid znamená konflikt, tedy i možný rozpor mezi formou a obsahem díla. Tato situace do značné míry také charakterizuje to, co se odehrávalo v sochařství v českých zemích na přelomu 19. a 20. století, tedy v naprosto zásadní epoše, kdy se u nás v relativně krátké době právě sochařství stalo jedním z hybatelů modernosti.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné