Vídeňský akcionismus nově

Otto M. Urban recenze prosinec 2012

Amor Psýché Akce – Vídeň v DOXu / V souvislosti s výstavou Amor Psýché Akce – Vídeň: Ženský element ve vídeňském akcionismu převládl v místním uměleckém prostředí názor, že to, co výstava ukazuje, jsme již dávno viděli a že je opakováním něčeho známého. Takový klam vytváří ale blízkost Vídně, kde většina uměnímilovných návštěvníků viděla velkou a reprezentativní výstavu v galerii MUMOK. V českém prostředí se jedná teprve o druhou výstavu, která se tohoto tématu týká. První se uskutečnila již v roce 1992 v Jízdárně Pražského hradu a pod názvem Rány a mystéria: Pozice ve vídeňském akcionismu představila pouze díla Hermanna Nitsche a Rudolfa Schwarzkoglera. Pro Güntera Bruse a Otto Mühla je výstava Amor Psýché Akce – Vídeň prvním větším a reprezentativnějším představením pražskému publiku. Akcionisté byli v Praze vždy vnímáni jako něco cizorodého, co nemá v domácím prostředí zásadnější paralely.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné