Benátské bienále: Komu patří sny
Noemi Purkrábková výstava červenec 2022
59. ročník nejstaršího světového bienále výtvarného umění se nese v duchu feminismu, snění a kouzel. Co však dnes znamená chtít zakouzlovat svět?
Alexandra Pirici: Encyclopedia of Relations, 2022, foto: ElaBialkowska
Wu Tsang: Of Whales, 2022, VR videoistalace, foto: Roberto Marossi © La Biennale di Venezia
Emma Talbot: Where Do We Come From? What Are We? Where Are We Going?, 2021, akryl na hedvábí, 310 × 1400 cm, detail, foto: Roberto Marossi © La Biennale di Venezia
59. benátské bienále – Mléko snů, pohled do výstavy, 2022, časová kapsle Witch’s Craddle (Kolébka čarodějnice), foto: Marco Cappelletti © La Biennale di Venezia, na fotografii jsou díla Dorothey Tanning, Edith Rimmington, Ithell Colquhoun, Leonory Carrington a Remedios Varo
Dora Budor: Autophones, 2022, dřevo, kozí kůže, ocel, erotické hračky, jedna ze čtyř soch, foto: Roberto Marossi © La Biennale di Venezia
Hannah Levy: bez názvu, 2022, silikon, poniklovaná ocel, foto: Marco Cappelletti © La Biennale di Venezia
59. benátské bienále – Mléko snů, pohled do výstavy, 2022, foto: Marco Cappelletti © La Biennale di Venezia, na fotografii jsou díla Ully Wiggen a Agnes Denes
Marianna Simnett: The Severed Tail, 2022, tříkanálová videoinstalace, foto: Roberto Marossi © La Biennale di Venezia
Prabhakar Pachpute: Unfolding of the remains-II, 2022, akryl a uhel na plátně, 213 × 975 cm, Prabhakar Pachpute: The underground nest over the dune-II, 2022, kamenný prach, červená hlína, arabská guma, dřevovina, prášek z tamarindových semínek, dřevo, nalezené objekty a kov, 182 × 121 × 274 cm, foto: Roberto Marossi © La Biennale di Venezia
Tau Lewis: Angelus Mortem, 2021, recyklovaná kožešina různého původu, nylon, ocelová armatura, 330 cm × 355,6 cm × 116,8 cm, foto: Roberto Marossi © La Biennale di Venezia 59
Anton Vidokle
Noemi Purkrábková Václav Magid rozhovor prosinec 2021
S umělcem a zakladatelem platformy e-flux Antonem Vidoklem jsme se potkali v Šalounově vile na pražských Vinohradech – právě sem totiž nakrátko přijel jako vedoucí Ateliéru hostujícího pedagoga AVU pro zimní semestr. Hovořili jsme především o ruském kosmismu, jehož výzkumem...
Cena Jindřicha Chalupeckého mění pravidla hry
Noemi Purkrábková zprávy červenec 2021
Tendence ke změně pořádků se v rámci Ceny Jindřicha Chalupeckého objevovaly již delší dobu. Nejsledovanější česká cena pro mladé umělkyně a umělce mladší 35 let, které se doposud každoročně účastnilo pět finalistek a finalistů, z nichž odborná porota vybírala jednu...
O sítích, zvucích a smečkách
Noemi Purkrábková rozhovor květen 2021
S umělcem, kurátorem a pedagogem Milošem Vojtěchovským by se dalo bavit o mnohém. Náš rozhovor v uzavřeném knihkupectví se však točil především kolem nacházení jiných způsobů vnímání – světa, krajiny nebo technologických sítí, v nichž jsme dnes bezvýhradně zapleteni.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?