Lesk, který není zbožím
Jan Zálešák recenze leden 2009
Milan Houser v Galerii Kabinett ve Zlíně / Tvorba Milana Housera (1971) se již řadu let odehrává mezi dvěma póly. Jeden je tvořen realizacemi pro veřejný prostor – z poslední doby jsou např. jeho Náplavky, poněkud groteskní plastiky vzniklé až dadaistickou kumulací nejrůznějších objektů, nebo série Prostorů, krychlí o straně 2 m (letos se jedna z nich objevila například u liberecké radnice nebo v prostoru letitě Ruzyně). Tato díla tvoří vlastní uzavřený mikrokosmos, jenž ale přece jen prostřednictvím reflexí na skle se svým okolím „komunikuje“. Druhý pól je pak tvořen pracemi určenými primárně pro prostor galerie.
Když se figura stane médiem
Jan Zálešák recenze září 2017
Volné pokračování Neklidné figury v GHMP / Malba, kresba nebo fotografie jsou slova, která automaticky vyvstávají na mysli, když se v souvislosti s výtvarným uměním použije pojem „médium“. Kurátorka Galerie hlavního města Prahy Sandra Baborovská připravila pro prostory...
Veronika Vlková
Jan Zálešák portfolio říjen 2010
„O jednom kocourovi, co chtěl být slušný, a tak si natáhl kamaše, jenže pořádně nevěděl, jak se to dělá, tak si je chudák natáhl i přes hlavu a pak nic neviděl a ani ostatní pořádně nevěděli, kdo to je. Naštěstí tam má kamaráda, druhýho kocoura.“ Tuto větu...
Ostřílení i neznámí
Jan Zálešák recenze červenec 2009
Od roku 1997 připravuje Krajská galerie výtvarných umění ve Zlíně vedle Nového zlínského salonu (jeho obnovená tradice začala v roce 1996) také Zlínský salon mladých.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?