Když se figura stane médiem
Volné pokračování Neklidné figury v GHMP / Malba, kresba nebo fotografie jsou slova, která automaticky vyvstávají na mysli, když se v souvislosti s výtvarným uměním použije pojem „médium“. Kurátorka Galerie hlavního města Prahy Sandra Baborovská připravila pro prostory Colloredo-Mansfeldského paláce výstavu, v níž se médiem (nástrojem či prostředkem výtvarného myšlení) stává figura, tj. to, co běžněji považujeme za námět či předmět zobrazení. Ještě před vstupem do expozice se může návštěvník z drobné doprovodné tiskoviny dozvědět, že výstava volně navazuje na „úspěšný projekt Neklidná figura. Exprese v českém sochařství 1880–1914 oceněný titulem ‚skupinová výstava roku 2016‘ “. Připomenutí loňského výstavního projektu, který kurátorka výstavy uskutečnila ve spolupráci s Petrem Wittlichem, má svou nezpochybnitelnou logiku z hlediska marketingu, jako klíč k porozumění kurátorského záměru ale příliš posloužit nemůže.
Veronika Vlková
Jan Zálešák portfolio říjen 2010
„O jednom kocourovi, co chtěl být slušný, a tak si natáhl kamaše, jenže pořádně nevěděl, jak se to dělá, tak si je chudák natáhl i přes hlavu a pak nic neviděl a ani ostatní pořádně nevěděli, kdo to je. Naštěstí tam má kamaráda, druhýho kocoura.“ Tuto větu...
Lesk, který není zbožím
Jan Zálešák recenze leden 2009
Milan Houser v Galerii Kabinett ve Zlíně / Tvorba Milana Housera (1971) se již řadu let odehrává mezi dvěma póly. Jeden je tvořen realizacemi pro veřejný prostor – z poslední doby jsou např. jeho Náplavky, poněkud groteskní plastiky vzniklé až dadaistickou kumulací...
Ostřílení i neznámí
Jan Zálešák recenze červenec 2009
Od roku 1997 připravuje Krajská galerie výtvarných umění ve Zlíně vedle Nového zlínského salonu (jeho obnovená tradice začala v roce 1996) také Zlínský salon mladých.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?