Lucie Rosenfeldová
Karel Císař portfolio listopad 2019
Nepokoje vlastního / Když Lucie Rosenfeldová hledala teoretickou oporu pro svůj film Nepokoje vlastního (2017), našla ji v textech amerického teoretika médií Alexandera Gallowaye. V opozici k jiným realisticky orientovaným autorům totiž Galloway za „reálné“ nepovažuje něco absolutního, ale v souvislosti s mocí kybernetiky, industrializací sociálních grafů či algoritmem pro ohodnocení důležitosti webových stránek tak označuje něco ryze historického, a tedy i nutně politického. Podobně Rosenfeldová oproti řadě svých generačních kolegyň a kolegů nepoužívá počítačově generované obrazy, aby – byť jen ironicky – imitovala současnou korporátní estetiku, nýbrž aby ji podrobila osobně angažovanému kritickému zkoumání. I proto se takřka ve všech svých dosavadních dokumentárních filmech důsledně drží autobiografických témat, a vyhýbá se tím obecnosti, jíž je tento umělecký žánr vystaven.
![](https://img.artantiques.cz/userimages/news/10/1318_51fa92af1757b09bab0eac2004b6f486_full.jpg)
Lucie Rosenfeldová: K managementu pochybnosti, 2014, záběr z videa
![](https://img.artantiques.cz/userimages/news/10/1320_264d610e17031c3ae329e1c87c7b1b0c_full.jpg)
Lucie Rosenfeldová: Open Call (s Martinou Smutnou a Alžbětou Bačíkovou), 2016, Galerie UM, pohled do instalace
![](https://img.artantiques.cz/userimages/news/10/1321_3392792b3ec70b1dc4ad174a15533b56_full.jpg)
Lucie Rosenfeldová: Polymind, 2016, záběr z videa
![](https://img.artantiques.cz/userimages/news/10/1322_8dc5b99fa5184e8a714b1bf49df65835_full.jpg)
Lucie Rosenfeldová: Letáky a soucity (s Matějem Pavlíkem), 2019, záběr z videa
![](https://img.artantiques.cz/userimages/news/10/1323_c7174b5b7919868535be9be2a2e0e490_full.jpg)
Lucie Rosenfeldová: Nepokoje vlastního, 2017, záběr z videa
![1 (3) 1.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3824/2152_4502bd3317b8e5b7370b5a454d9e72a9_small.jpg)
David Fesl — Nejslabší vykradač hnízd
Karel Císař portfolio zima 2020
Přestože by se mohlo zdát, že práce Davida Fesla vykazuje dvě protikladné tendence, tedy na jedné straně vytváření subtilních objektů a na straně druhé tvorbu institucionálně kritických textů a performancí, ve skutečnosti jsou tyto tendence v jeho díle vnitřně prolnuté.
![eastcontemporary_FeralSignals_17.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3966/2712_a1bb4ac567784aa06b10b0dac5b508ae_small.jpg)
Eliška Konečná
Alžběta Cibulková portfolio červenec 2021
Rukodělná tvorba, důraz na tělesnost, na smyslové a haptické působení, skrytá narace nebo fantaskní stylizovaná figurace, to vše jsou tendence, které se dnes často objevují v tvorbě současných mladých umělkyň a umělců. Nejinak je tomu také v případě Elišky Konečné,...
![Knot Island IIa.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4230/3991_ab1bad5777fbbaeb68fdc2021cb598c2_small.jpg)
Jozef Mrva ml.
Peter Sit portfolio červenec 2022
Mrvov záber sa rozprestiera niekde medzi topológiou a špekulatívnou filozofiou. Autorov vzrastajúci záujem o topológiu, teda odbor matematiky, ktorý sa zaoberá povrchom ako takým, sa neskôr zameral konkrétnejšie na problematiku teórie uzlov, ktoré začal používať v dielach ako
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?