David Fesl — Nejslabší vykradač hnízd
Karel Císař portfolio prosinec 2020
Přestože by se mohlo zdát, že práce Davida Fesla vykazuje dvě protikladné tendence, tedy na jedné straně vytváření subtilních objektů a na straně druhé tvorbu institucionálně kritických textů a performancí, ve skutečnosti jsou tyto tendence v jeho díle vnitřně prolnuté.

David Fesl: Untitled (Trekker), 2020, plod ořechu Buddhy (Pterygota alata), pecky žlutého cukrového melounu (Cucumis melo), gumová násada na trekingovou hůl, kořenový systém javoru mléče (Acer platanoides), vypáraná polyesterová nit, modré disperzní barvivo na textil, větvička třešně ptačí (Prunus avium), říční perly (Margaritifera margaritifera), zrno arabské kávy (Coffea arabica), kovový špendlík, 8,3 × 10,6 × 7 cm

David Fesl: Untitled (Bed), 2020, zrezivělé ucho smaltovaného džbánu, hovězí kůže, silikonové gumičky do vlasů, ulity hlemýžďů zahradních (Helix pomatia), rajčatová kůže (Solanum lycopersicum), špejle z lípy malolisté (Tilia cordata), oboustranný plastový knoflík cíchový, kostra listu Jackova stromu (Artocarpus heterophyllus), 5 × 18,7 × 5,5 cm

David Fesl: The Concrete Boy, pohled do instalace, 2020, © Georg Kargl BOX

David Fesl: Untitled (Mascara), 2020, větvička modřínu opadavého (Larix decidua), nit z egyptské bavlny Giza (Gossypium barbadense), dobové kovové korále z 50. let, listy olivovníku evropského (Olea europaea), elastické řasenkové štětečky, tavený plast, 3 × 32 × 2,2 cm

David Fesl: Untitled (Ultra Star), 2020, sušené naplavené dřevo, fixační obvazová svorka, rtěnka Dior Ultra Star 777, skleněné české korále, nit z egyptské bavlny Giza (Gossypium barbadense), bršlice kozí noha (Aegopodium podagraria), 11 × 17,5 × 10,5 cm

Lucie Rosenfeldová
Karel Císař portfolio listopad 2019
Nepokoje vlastního / Když Lucie Rosenfeldová hledala teoretickou oporu pro svůj film Nepokoje vlastního (2017), našla ji v textech amerického teoretika médií Alexandera Gallowaye. V opozici k jiným realisticky orientovaným autorům totiž Galloway za „reálné“ nepovažuje něco...

Pracovní skupina pro výzkum mimosmyslové estetiky
Anežka Bartlová portfolio červenec 2020
Proutkaři a výzkumníci / Pracovní skupina (pozn. 1) pro výzkum mimosmyslové estetiky vznikla za účelem zkoumání, mapování (pozn. 2) experimentálního ověřování (pozn. 3) a částečně popularizace (pozn. 4) výzkumu parapsychologických směrů.

Martina Smutná - Emancipace malbou
Anežka Bartlová portfolio duben 2020
„Dneska se to tak vykládá, že co se těm mladým říká ve škole, že to je vlastně všecko svatá pravda. Ale ona to zas tak pravda néni, my, když jsme žili v té době, tak jsme to tak necítili…“ říká paní Květa se silným moravským přízvukem na otázku, jak se jí žilo v...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
Získat předplatné