Muzea mají zodpovědnost
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění únor 2023
Vloni v srpnu přijala mezinárodní organizace muzeí ICOM na svém pražském generálním shromáždění novou, či spíš upřesněnou definici muzea (viz AA 09/2022). Kustodce Květě, vlivné twitterové osobnosti, se zdála banální. O nové definici se však v Praze diskutovalo velmi dlouho a o tři roky dříve, na generálním shromáždění v Kjótu, se ji přijmout nepodařilo, což dosvědčuje, že asi o úplně jednoduchou věc nejde.
![oudy.png](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4323/4392_2492310e216005f0bbdc6159b1dcaef0_full.png)
![OTV 02.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4184/3799_9a5982040aa91a4ffabe6c161688374b_small.jpg)
Umělci v božišti národa českého
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červen 2022
Dále v tomto čísle najdete recenzi nové stálé expozice Dějiny (české národní) v rekonstruované budově Národního muzea. Tady se chci trochu podrobněji zastavit v ústřední slavnostní prostoře – Panteonu.
![Toyen_Snící rebelka_David Stecker_fs (1).jpg.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3949/2783_1dd63cc3ec3029713b842855ad0c5cb2_small.jpg)
Rebelství jako pikantní koketerie
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červenec 2021
Výstavní událostí roku je v Národní galerii Praha výstava Toyen, pojmenovaná Snící rebelka. Toto slovní spojení ukazuje rebelství malířky jako něco nereálného a snad i nezdařeného, subjektivního a psychologického, každopádně neškodného.
Smutná poznámka o kráse
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění březen 2020
Výstava Krásné Madony ze Salcburku: Litý kámen kolem 1400 v Anežském klášteře je výstava snů. Vrchovatě naplňuje mé vlastní sny, které jsem měla před čtyřiceti lety. Tehdy jsem se po studiu rozsáhlé české literatury usilovně prokousávala velkou monografií Karl-Heinze...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?