Nakouknout galerii pod sukně

Jan Zálešák recenze říjen 2011

The Best of... v Moravské galerii / Na konci 60. let minulého století začala v „západním“ umění sílit potřeba kriticky se vymezit vůči instituci muzea umění. V umělecké praxi, pro kterou se později vžilo označení „institucionální kritika“, lze od počátku vysledovat dva základní přístupy. První se zaměřuje na administrativní logiku, v jejímž rámci se pod střechou muzea umění pohybuje řada expertů na dílčí oblasti „volného „ a „užitého“ umění, kteří na základě arbitrárního (byť samozřejmě kulturně ukotveného) souboru kritérií rozhodují o tom, co se stane součástí muzejních sbírek.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné