Noví kurátoři v Morgalu
Josef Ledvina zprávy červenec 2014
Brno – Moravská galerie obměnila svůj kurátorský sbor. Z pozice řadového kurátora a vedoucího Národního metodického centra pro prezentaci a recepci výtvarné a vizuální kultury v muzejním kontextu (CENS) povýšil do funkce šéfkurátora Ondřej Chrobák. V jeho gesci bude koordinace odborných pracovníků, především kurátorů jednotlivých sbírkových fondů, a rovněž příprava celkového dramaturgického plánu galerie. V půli června pak kurátorský sbor rozšířila Lada Hubatová-Vacková. Zatím zde působí na minimální desetiprocentní úvazek, od října počítá galerie s jeho navýšením. Ve své činnosti se zaměří na užité umění.
Ondřej Chrobák absolvoval studium dějin umění na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Poté pracoval jako kurátor sbírky kresby a grafiky v Národní galerii a jako šéfkurátor v Galerii středočeského kraje. Je jedním ze zakladatelů průkopnické galerie Display (dnes jedna z komponent iniciativy Tranzitdisplay). V průběhu své dosavadní kariéry kurátorsky připravil množství výstavních projektů různého rozsahu. Aktuálně je podepsán pod výstavou Vítej doma, příteli! v brněnské Richard Adam Gallery či přehlídkou nejnovější tvorby Petra Kvíčaly ve White Gallery v Osíku u Litomyšle. Kurátoroval stálou expozici českého moderního umění v Galerii výtvarného umění v Chebu a před tím v době svého tamního působení expozici Galerie středočeského kraje. Věnuje se rovněž kritické reflexi domácí kurátorské praxe, v poslední době také (spolu s Tomášem Svobodou) prostřednictvím humorně laděného blogu Ach jo, šéfkurátore! Pro čtenáře Art+Antiques píše již sedmým rokem, číslo co číslo, Manuál pro milovníky současného umění.
Lada Hubatová-Vacková vystudovala dějiny umění na Masarykově univerzitě v Brně, kde také na přelomu tisíciletí několik let pedagogicky působila. Od roku 2006 přednáší na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Ve své odborné činnosti se specializuje na dějiny designu a dekorativního umění 19. a 20. století. Pro Moravskou galerii předloni kurátorovala velmi kladně hodnocenou výstavu na téma experimentů v dekorativním umění přelomu 19. a 20. století Po stopách moderny – Tiché revoluce uvnitř ornamentu.
Přesýpání písků v MoMA
Josef Ledvina zahraničí únor 2020
Loni v říjnu se po další z řady expanzí otevřelo Muzeum moderního umění v New Yorku. Výstavní plochy se rozrostly o 30 %, a to především díky tomu, že do sebe muzeum inkorporovalo spodní patra sousedního rezidenčního mrakodrapu od Jeanna Nouvela. Nové prostory pojala MoMa jako...
Trochu psychologie, trošku horor a samozřejmě špína…
Josef Ledvina rozhovor březen 2020
Pohybuje se na rozhraní více světů. Jako současný umělec vystavuje, loni mu vyšla autorská kniha Auta, na přelomu osmdesátých a devadesátých let spoluvytvářel (nejen) vizuální identitu skupiny Bratrstvo. Živí se jako profesionální fotograf, v roce 2017 dostal cenu Czech Grand...
Jan Šerých
Josef Ledvina Tomáš Klička rozhovor září 2024
Jan Šerých je stabilní součástí domácí umělecké scény už více než dvacet let. Jeho zpravidla ručně malované obrazy dlouhodobě spojuje binární černobílá barevnost a redukované geometrické či typografické formy. K nim se v posledních letech přidala práce s nalezeným...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?