Noví kurátoři v Morgalu
Josef Ledvina zprávy červenec 2014
Brno – Moravská galerie obměnila svůj kurátorský sbor. Z pozice řadového kurátora a vedoucího Národního metodického centra pro prezentaci a recepci výtvarné a vizuální kultury v muzejním kontextu (CENS) povýšil do funkce šéfkurátora Ondřej Chrobák. V jeho gesci bude koordinace odborných pracovníků, především kurátorů jednotlivých sbírkových fondů, a rovněž příprava celkového dramaturgického plánu galerie. V půli června pak kurátorský sbor rozšířila Lada Hubatová-Vacková. Zatím zde působí na minimální desetiprocentní úvazek, od října počítá galerie s jeho navýšením. Ve své činnosti se zaměří na užité umění.
Ondřej Chrobák absolvoval studium dějin umění na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Poté pracoval jako kurátor sbírky kresby a grafiky v Národní galerii a jako šéfkurátor v Galerii středočeského kraje. Je jedním ze zakladatelů průkopnické galerie Display (dnes jedna z komponent iniciativy Tranzitdisplay). V průběhu své dosavadní kariéry kurátorsky připravil množství výstavních projektů různého rozsahu. Aktuálně je podepsán pod výstavou Vítej doma, příteli! v brněnské Richard Adam Gallery či přehlídkou nejnovější tvorby Petra Kvíčaly ve White Gallery v Osíku u Litomyšle. Kurátoroval stálou expozici českého moderního umění v Galerii výtvarného umění v Chebu a před tím v době svého tamního působení expozici Galerie středočeského kraje. Věnuje se rovněž kritické reflexi domácí kurátorské praxe, v poslední době také (spolu s Tomášem Svobodou) prostřednictvím humorně laděného blogu Ach jo, šéfkurátore! Pro čtenáře Art+Antiques píše již sedmým rokem, číslo co číslo, Manuál pro milovníky současného umění.
Lada Hubatová-Vacková vystudovala dějiny umění na Masarykově univerzitě v Brně, kde také na přelomu tisíciletí několik let pedagogicky působila. Od roku 2006 přednáší na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Ve své odborné činnosti se specializuje na dějiny designu a dekorativního umění 19. a 20. století. Pro Moravskou galerii předloni kurátorovala velmi kladně hodnocenou výstavu na téma experimentů v dekorativním umění přelomu 19. a 20. století Po stopách moderny – Tiché revoluce uvnitř ornamentu.

Přesýpání písků v MoMA
Josef Ledvina zahraničí únor 2020
Loni v říjnu se po další z řady expanzí otevřelo Muzeum moderního umění v New Yorku. Výstavní plochy se rozrostly o 30 %, a to především díky tomu, že do sebe muzeum inkorporovalo spodní patra sousedního rezidenčního mrakodrapu od Jeanna Nouvela. Nové prostory pojala MoMa jako...

Trochu psychologie, trošku horor a samozřejmě špína…
Josef Ledvina rozhovor březen 2020
Pohybuje se na rozhraní více světů. Jako současný umělec vystavuje, loni mu vyšla autorská kniha Auta, na přelomu osmdesátých a devadesátých let spoluvytvářel (nejen) vizuální identitu skupiny Bratrstvo. Živí se jako profesionální fotograf, v roce 2017 dostal cenu Czech Grand...

Samozřejmě nás to zajímá
Josef Ledvina rozhovor listopad 2019
S egyptologem Miroslavem Vernerem jsme se museli sejít dvakrát. Jeho dlouhé odpovědi často připomenou spíš pečlivě strukturovanou přednášku než výsledek debaty mezi zvědavými diletanty a povídavým specialistou. Témat jsme si připravili spoustu, došlo ale jen na některá z ...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?