Odkaz předchozích generací a práce lidských rukou

Milena Bartlová recenze říjen 2019

Výstavy i další akce pořádané před třemi lety k jubileu narození Karla IV. byly většinou velmi úspěšné. Největší a nejúspěšnější byla výstava Národní galerie ve Valdštejnské jízdárně. Měla opravdu evropské parametry nejen proto, že byla koncipována mezinárodně a reprízována v Norimberku, ale také proto, že byla výsledkem dlouholetého a důkladného vědeckého zájmu hlavního kurátora Jiřího Fajta. Jakkoli se to v dnešní době může zdát trochu divné, kvalitní výstava bez stejně kvalitního vědeckého základu prostě nevznikne. Šestisté výročí smrti Karlova syna, českého a římského krále Václava IV. Lucemburského, slibovalo podobný úspěch, a vzbudilo proto očekávání kulturní i odborné veřejnosti. Výstava inzerovaná jako jedna z hlavních událostí roku 2019 na Pražském hradě zůstává však bohužel hluboko nejen pod očekáváním, ale i pod standardními kvalitativními měřítky uměleckohistorické výstavy v přední metropolitní instituci. Nebýt propagace, slušelo by se výstavu spíše přejít zdvořilým mlčením.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné