Patos versus formule
Tereza Hadravová k věci duben 2018
Sehnuté, vyděšené, blouznící, truchlící, běsnící, hrdinné i mondénní či vyzývavě obyčejné figury – v popředí plzeňské výstavy je vizuální expresivita, která překračuje nejen hranice stylů, období, techniky a média, ale také individuálních emocí. Dědictví póz a přelévání gest. Jakým způsobem ze shromážděného materiálu vystupují formule patosu posledních 118 let, které dělí secesní obraz Osud ženy Františka Urbana od sádrové sochy děvčátka v kroji Kateřiny Komm?

Neurovědy a estetika zdola
Tereza Hadravová téma červenec 2021
Jedním z přístupů, jak uchopit naše vnímání umění, který se v posledních letech stále více prosazuje, je spojení neurověd a estetiky.

Postkoloniální surrealismus v Metropolitním muzeu v New Yorku
Tereza Hadravová zahraničí prosinec 2021
Sama návštěva Metropolitního muzea umění je surreálnou zkušeností, alespoň pokud pod tímto termínem rozumíme neočekávané a sugestivní kolize symbolů: v rychlém tempu lze proběhnout staletí i kontinenty a do vědomí nechat proniknout tu fragment schodiště či kandelábr, tu...

ČERVENÝ ATELIÉR HENRIHO MATISSE
Tereza Hadravová zahraničí říjen 2022
Najdi deset rozdílů, mohlo by stát v podtitulu výstavy, která je soustředěná kolem jediného obrazu, Červeného ateliéru (The Red Studio, 1911) Henriho Matisse. Plátno zobrazuje umělcův ateliér v Issy-les-Moulineaux naplněný jeho jedenácti díly. Abychom spatřili jejich...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?