Plakáty meziválečné Francie v Praze
Lucie Vlčková antiques prosinec 2025
Uměleckoprůmyslové museum v Praze představuje na nové výstavě L’Esprit français průřez plakátovou produkcí meziválečné Francie. Mezi stovkou afiší nechybějí vysoce ceněné modernistické tisky ani příklady nejpopulárnějších reklam od třicítky nejvýznamnějších umělců. O přiblížení tématu výstavy jsme požádali její kurátorku.
Cassandre (Adolphe Jean-Marie Mouron): Nord Express. Chemin de fer du nord (Severní expres. Severní železnice), 1927, tisk: Hachard & Cie., Paříž, litografie, 104,5 × 74 cm, sbírka UPM
Jean-Gabriel Domergue: Les plus belles femmes du mond sont. L’été à Monte Carlo (Nejkrásnější ženy světa. Léto v Monte Carlu), 1937, tisk: Lucien Serre & Cie., Paříž, litografie, 118 × 77 cm, sbírka UPM
Benjamin Rabier: Exigez les Gruyères de la Vache qui rit (Požadujte sýry Gruyères od Veselé krávy), 1923, tisk: Vercasson, Paříž, litografie, 350 × 200 cm, sbírka UPM
Cassandre (Adolphe Jean-Marie Mouron): Grand – Sport, La casquette, 1931, tisk: Alliance Graphique Loupot–Cassandre, Paříž, litografie, 160 × 117 cm, sbírka UPM
Max Ponty: Peugeot, kolem 1929, tisk: Hachard, Paříž, litografie, 120 × 80 cm, sbírka UPM
Cassandre (Adolphe Jean-Marie Mouron): Voyagez la nuit en wagons-lits, 2eme classe (Cestujte v noci v lůžkových vozech 2. třídy), 1930, tisk: L. Danel, Lille, litografie, 100 × 62 cm, UPM
Jean d’Ylen (Jean-Paul Béguin): „Ideal“ Waterman, 1920, tisk: Vercasson, Paříž, litografie, 310 × 191 cm, UPM
Chromolitografie aneb lesk a bída barvotisku
Lucie Vlčková antiques listopad 2020
Málokterá grafická technika pronikla do každodenního života s takovou vizuální razancí jako chromolitografie a málokterá se současně setkala s tak ambivalentním hodnocením. Právě vzniku, šíření a uplatnění „barvotisku“ se věnuje výstava Mezi kýčem a akademií....
MEZI UMĚNÍM, KOMERCÍ A IDEOLOGIÍ
Lucie Vlčková antiques březen 2023
Plakát jako symptom rozmachu moderního velkoměsta a jeho bohatého kulturního života, zábavního průmyslu i obchodu, ale také plakát jako vizuální komunikační prostředek, artefakt grafického designu i sběratelský artikl – aktuální výstava Řeč plakátu 1890–1938 v pražském...
Přírodní tisky ve století páry a elektřiny
Petra Trnková antiques červen 2022
Odvěkou snahou botaniků bylo vedle získání původních rostlinných exemplářů i zhotovení jejich dvojrozměrných reprodukcí. Nejstarší doklady konkrétních experimentů s „otiskováním přírody“ čili zhotovováním mechanických reprodukcí botanických exemplářů pocházejí
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?