Remix
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění zima 2019
Muzejní provoz má své pomalé tempo, takže dlouhodobé expozice Národní galerie otevírané letos v listopadu naplňují představu bývalého ředitele Jiřího Fajta půl roku po jeho odvolání. Už na konci devadesátých let, když byl ředitelem Sbírky starého umění, Fajt prosazoval představu, že se nemá prezentovat české umění odděleně od evropského.

Rebelství jako pikantní koketerie
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červenec 2021
Výstavní událostí roku je v Národní galerii Praha výstava Toyen, pojmenovaná Snící rebelka. Toto slovní spojení ukazuje rebelství malířky jako něco nereálného a snad i nezdařeného, subjektivního a psychologického, každopádně neškodného.
Smutná poznámka o kráse
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění březen 2020
Výstava Krásné Madony ze Salcburku: Litý kámen kolem 1400 v Anežském klášteře je výstava snů. Vrchovatě naplňuje mé vlastní sny, které jsem měla před čtyřiceti lety. Tehdy jsem se po studiu rozsáhlé české literatury usilovně prokousávala velkou monografií Karl-Heinze...

Instagramový kurátor
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění prosinec 2021
Feministická kritika si všimla, že termín kurátor*ka – odvozený od latinského cura: péče, starost, léčení – navozuje představu, že zejména žena kurátorka nemá prosazovat své představy, ale obsluhovat umělce.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?