Retro terno

Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění květen 2017

Jééé, podívej, tohle jsme měli doma! Nadšené zvolání návštěvníků retro výstav je pro jejich pořadatele potvrzením, že záměr se zdařil. Co víc si přát, než aby do muzea a zejména do muzea umění přicházelo víc a jiných lidí, než obvykle přichází? Třeba přijdou příště znovu i na náročnější projekt. Retro výstavy jsou prostě terno. Uspořádat je není nijak extrémně náročné ani drahé. Případná výzva, aby lidé muzeu věnovali či zapůjčili šaty nebo domácí spotřebiče z druhé poloviny 20. století, navíc upevňuje žádoucí osobní vazby mezi muzeem a veřejností. Stejné odměny se dočkají i výstavní či knižní projekty, které nestavějí jen na schopnosti starých věcí probouzet zvláště živé osobní vzpomínky, ale zabývají se jimi náročnějším způsobem – jako dějinami průmyslového, oděvního a grafického designu. Jako přidanou hodnotu k emocionální nostalgii nabízejí návštěvníkům a čtenářům hlubší a širší poznání dobového kontextu.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné