Rodinný portrét
Radek Horáček recenze březen 2013
Tomáš Císařovský ve Wannieck Gallery / Na výstavách Tomáše Císařovského se divákům vždy nabízejí dva základní pocity – jedním je vědomí, že se nacházíme na výstavě obrazů a setkáváme se s malířským uměním, druhým pocitem pak bývá setkání s postavami a příběhy, které malíř zobrazuje. S pocitem návštěvníka výstavy směřujeme především ke zkoumání malířského pojetí, uvědomujeme si umělecko-historické souvislosti, zkoumáme míru exprese, sledujeme rukopis a hodnotíme barevné harmonie i umělcovu zcela vyhraněnou koncepci práce se vztahem hlavního námětu a pozadí. Postavy mnohdy téměř levitující v monochromní ploše přímo vyzývají k úvaze o dějinách portrétu a připomenou i dávnou minulost gotických ikon či proměny ztvárnění pozadí u portrétu renesančního. Ovšem ten druhý pocit – vědomí, že se nacházíme mezi konkrétními postavami, mezi lidmi, kteří mají své osobní osudy, nás jako diváky vede daleko blíže k úvahám o lidských osudech. Vstupujeme tak do dialogu se skutečnými lidmi.

Kandinskij jako záminka
Radek Horáček recenze duben 2025
Pod názvem Kosmos Kandinskij nabízí postupimské Muzeum Barberini to, co prozrazuje až podtitul výstavy, tedy pozoruhodný přehled „geometrické abstrakce 20. století“.
Mám odejít spokojen?
Radek Horáček názor leden 2007
Současné výtvarné umění má stále silnější pozici. Nesouhlasíte? Uvedu několik příkladů: Cena Jindřicha Chalupeckého je dnes i mimo ryze výtvarné struktury vnímána jako závažná událost – vzpomeňte, kde všude se loni psalo o Kateřině Šedé a letos o Barboře Klímové!...
Veletržní Berlín
Radek Horáček zahraniční výstava říjen 2014
Ve třetím zářijovém týdnu hostil Berlín galerijní veletrh art berlin contemporary (abc) a současně zde probíhal týden umění. Veletrhu se zúčastnily hned tři pražské galerie, což je na české poměry mimořádně silné zastoupení.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?