Rodinný portrét
Radek Horáček recenze březen 2013
Tomáš Císařovský ve Wannieck Gallery / Na výstavách Tomáše Císařovského se divákům vždy nabízejí dva základní pocity – jedním je vědomí, že se nacházíme na výstavě obrazů a setkáváme se s malířským uměním, druhým pocitem pak bývá setkání s postavami a příběhy, které malíř zobrazuje. S pocitem návštěvníka výstavy směřujeme především ke zkoumání malířského pojetí, uvědomujeme si umělecko-historické souvislosti, zkoumáme míru exprese, sledujeme rukopis a hodnotíme barevné harmonie i umělcovu zcela vyhraněnou koncepci práce se vztahem hlavního námětu a pozadí. Postavy mnohdy téměř levitující v monochromní ploše přímo vyzývají k úvaze o dějinách portrétu a připomenou i dávnou minulost gotických ikon či proměny ztvárnění pozadí u portrétu renesančního. Ovšem ten druhý pocit – vědomí, že se nacházíme mezi konkrétními postavami, mezi lidmi, kteří mají své osobní osudy, nás jako diváky vede daleko blíže k úvahám o lidských osudech. Vstupujeme tak do dialogu se skutečnými lidmi.
Mám odejít spokojen?
Radek Horáček názor leden 2007
Současné výtvarné umění má stále silnější pozici. Nesouhlasíte? Uvedu několik příkladů: Cena Jindřicha Chalupeckého je dnes i mimo ryze výtvarné struktury vnímána jako závažná událost – vzpomeňte, kde všude se loni psalo o Kateřině Šedé a letos o Barboře Klímové!...
Veletržní Berlín
Radek Horáček zahraniční výstava říjen 2014
Ve třetím zářijovém týdnu hostil Berlín galerijní veletrh art berlin contemporary (abc) a současně zde probíhal týden umění. Veletrhu se zúčastnily hned tři pražské galerie, což je na české poměry mimořádně silné zastoupení.
Dialog, nebo dva monology?
Radek Horáček recenze září 2014
Šimotová a Abakanowicz v Galerii Závodný / Letní výstava v mikulovské Galerii Závodný je koncipována jako setkání dvou velkých uměleckých osobností, takže naplňuje dlouhodobý kurátorský koncept hledání souvislostí, otevírání konfrontací a navazování dialogů. Galerie...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?