Sen o životním stylu
Název výstavy Bruselský sen, kterou je do 21. září možné navštívit v pražské Městské knihovně, přesně vystihuje dvojznačnost, skoro až schizofrennost události, kterou pro tehdejší Československo představovala světová výstava EXPO 58 v Bruselu. Autorky současné výstavy Daniela Kramerová a Vanda Skálová na tuto dvojznačnost poukazují také tím, že reminiscenci prvního poválečného úspěchu československé kultury na mezinárodním fóru zasazují do kontextu tehdejší reálné politiky. Tato konfrontace obnažuje největší paradox bruselské výstavy: Československo svět oslnilo svou kulturou a vysokou úrovní užitého umění, prezentace ale světu umožňovala zapomenout nebo se nedovědět nic o tom, z čeho a na čem byl tento úspěch vydobyt.
Domů
Jan Rous rozloučení prosinec 2010
Otakar Slavík (18. 12. 1931–3. 11. 2010) / Slovo domů, objevující se často i jako název obrazů Otakara Slavíka, mělo od 80. let hluboký význam v jeho díle. To, navzdory jeho vlastnímu tvrzení, že neexistují díla dokončená, ale jen opuštěná, má teď najednou definitivní...

Mluvme o nepříjemných věcech
Milan Pech design zima 2019
V holandském městě Den Bosch počátkem září demonstrovali místní antifašisté a komunisté před zdejším Muzeem designu. Jiný denboschský aktivista položil před vstup do muzejní budovy červený koberec a uspořádal ho do tvaru velkého hákového kříže. O nenápadné město se...

Ohýbaný nábytek komplexně
Martina Lehmannová design březen 2020
V roce 2019 uplynulo 200 let od chvíle, kdy Michael Thonet převzal truhlářskou dílnu svého otce v Německém Boppardu a nastoupil na cestu směrem k ohýbanému nábytku. K této příležitosti připravilo Muzeum užitého umění (MAK) ve Vídni výstavu ohýbaného nábytku. Pozoruhodná je...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?