Socialistický Rubens v dole
Tomáš Pospiszyl zahraničí listopad 2019
Výstava Utopie a pád v düsseldorfském Kunstpalastu chtěla nově otevřít otázku vztahu k umění bývalé Německé demokratické republiky. Víc než řečnické otázky by si však toto téma zasloužilo i nějaké odpovědi.

Willi Sitte: Po směně v solných dolech, 1982, olej, překližka, 248 x 240 cm, Sbírka Ludwig, Ludwig Forum für International Kunst, Cáchy

A. R. Penck: Přechod, 1963, olej, plátno, 94 x 120 cm, Sbírka Ludwig, Ludwig Forum für International Kunst

Cornelia Schleime: o.T., 1986, tuš, japonský papír, kombinovaná technika, 247 x 248 cm, soukromá sbírka
První republika I
Tomáš Pospiszyl výstava únor 2019
Na První republiku jsem zašel až několik dní po jejím zahájení. V klidu jsem se tak mohl procházet prázdnou expozicí, kde kromě postarších kustodů i překvapivě atleticky vypadající ochranky v oblecích téměř nikdo nebyl. Rámcovou koncepci expozice jsem znal, přesto jsem se...
Legenda o Ahaem
Tomáš Pospiszyl k věci prosinec 2018
Příběhy některých umělců působí, jako by je vymyslel málo zkušený filmový scenárista. Propojují zdánlivě nepropojitelné, nepravděpodobně se v nich mísí žánry. Přesto nás svou mnohoznačností dokážou dlouhé minuty fascinovat.
Občané
Tomáš Pospiszyl knižní recenze březen 2018
Dmitrij Prigov, tvůrce spjatý s ruským konceptuálním uměním, není v našem prostředí neznámou osobou. Mnohým neušly jeho výrazné prezentace na různých evropských výstavách, kolekce jeho děl pak byla v létě 2016 k vidění v pražském letohrádku Hvězda na výstavě Havel...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?