Staří mistři v Praze
Jan Skřivánek výstava zima 2019
Národní galerie začátkem listopadu otevřela novou expozici starého umění ve Schwarzenberském paláci na Hradčanech, jejímž hlavním autorem je ředitel Sbírky starého umění Marius Winzeler a která propojuje dvě dříve oddělené prezentace českého a evropského umění renesance a baroka. Sloučení domácího a zahraničního umění a s tím související redukce počtu vystavených děl vyvolaly odpor části odborné veřejnosti a rozporuplně je přijímáno i architektonické řešení od Josefa Pleskota a jeho spolupracovníků. Nová expozice každopádně nabízí řadu překvapivých setkání a nápaditě se vyrovnává s omezeními, která vystavování umění v historickém paláci provázejí.

Pracovní model řešení expozice v prvním patře, 2018, AP Ateliér

Jan Gossaert: Oltář sv. Lukáše, kolem 1513, olej na dřevě, 230 x 205 cm, od roku 1870 zapůjčeno Metropolitní kapitulou sv. Víta

Georg Flegel: Regál s ovocem a květinami, 1610-20, olej na plátně, 92,5 x 62,5 cm, Národní galerie Praha, získáno 1927 odkazem Leopolda Katze

Petr Brandl: Simeon s Ježíškem, kolem 1730, olej na plátně, 78 x 60 cm, Národní galerie Praha, získáno 1888 darem Čeňka Daňka z Esse

Lucas Cranach st.: Sv. Kristina, 1510-20, olej na dřevě, 74 x 55 cm, Národní galerie Praha, zakoupeno 1999 z restituované sbírky Leopolda Morawetze

Oddíl Tváří v tvář, foto: Eva Vopátková, AP Ateliér

Oddíl Barokní obrazárna, foto: Národní galerie Praha

Světlo to někdy zkazí
Jan Skřivánek rozhovor červen 2021
Rozhovor s Jaromírem Novotným jsme měli naplánovaný několik let, čekali jsme však na možnost spojit jej s nějakou větší výstavou. Příležitost se naskytla až nyní – v létě se představí v Domě umění města Brna. Jaromírovy obrazy, ať již pracuje s barvami, či jen s ...

Můj Pivovarov
Jan Skřivánek recenze červen 2022
Výstava Soňa a andělé v Galerii Rudolfinum na jaře 1996 byla jednou z prvních výstav současného umění, které jsem viděl. Nevěděl jsem, kdo je Viktor Pivovarov, jak se ocitl v Praze ani co je to konceptuální umění.

20 665 rozpačitých znaků na okraj Medkovy výstavy
Jan Skřivánek výstava říjen 2020
Následující text měl původně být recenzí obsáhlé retrospektivy Mikuláše Medka, kterou pod názvem Nahý v trní připravila Národní galerie. Co do rozsahu i šíře záběru mi však text tak narostl, že na hodnocení vlastní výstavy nakonec vůbec nedošlo.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?