Teige v minulosti i přítomnosti
Hana Rousová recenze říjen 2009
Výstava a kniha představující Karla Teigeho / Výtvarné tvorbě teoretika umění Karla Teiga bývala vyčítána intelektuální spekulativnost s poukazem na nepatřičnost spojení dvou tak mentálně odlišných oborů. Od 60. let 20. století, kdy konceptualismus povýšil analytické myšlení na základní předpoklad vzniku uměleckého díla, můžeme naopak tuto vlastnost Teigovy tvorby považovat za cestu k její současné interpretaci.
Do soukromí Ladislava Zívra
Hana Rousová knižní recenze listopad 2011
Deník si dneska píše jen málokdo. Jeho smyslem je přísně střežená intimita, sdělení výhradně určené jedinému čtenáři – sobě. Za jeho současnou variantu bychom mohli považovat sociální sítě, kdyby jejich smysl nebyl právě opačný, tedy programové zveřejňování
Ztracený fenomén Bartovský
Hana Rousová profil únor 2013
Kde se vzala potřeba považovat každý příznak tvorby Václava Bartovského, byť jen efemérní, za důkaz příslušnosti k dějinám moderního umění? Je třeba ji vůbec prokazovat? To je jedna z otázek, které si klademe začátkem 21. století.
Horizonty Petra Wittlicha
Hana Rousová knižní recenze říjen 2010
Petr Wittlich je celebritou českého dějepisu umění. Skutečnou, ne ve zdevalvované, zkarikované podobě, jak se s tímto označením setkáváme dnes a denně v médiích. Je celebritou v původním slova smyslu: latinské slovo „celebratus“ znamená „slavený“. Oslavovat někoho...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?