Tváření se obrazu

Lenka Střeláková recenze červenec 2012

Fenomén tváře ve videoartu v Galerii Rudolfinum / „Art must be beautiful, artist must be beautiful,“ opakuje Marina Abramović ve své stejnojmenné ikonické videoperformanci z roku 1975, v níž umanutě pročesává své vlasy kovovými hřebeny. Její půvabná tvář se křiví urputností a bolestí, přičemž výraz svého nahrávaného obrazu zároveň kontroluje na monitoru umístěném mimo záběr kamery. Videozáznam tak kromě pasivní dokumentační funkce ustavuje novou formu do sebe sama tvářením se uzavírajícího obrazu, v němž se reinkarnují tradiční otázky vztahu zobrazení a mediálních struktur komunikace a konstituce identity.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné