Tváření se obrazu
Lenka Střeláková recenze červenec 2012
Fenomén tváře ve videoartu v Galerii Rudolfinum / „Art must be beautiful, artist must be beautiful,“ opakuje Marina Abramović ve své stejnojmenné ikonické videoperformanci z roku 1975, v níž umanutě pročesává své vlasy kovovými hřebeny. Její půvabná tvář se křiví urputností a bolestí, přičemž výraz svého nahrávaného obrazu zároveň kontroluje na monitoru umístěném mimo záběr kamery. Videozáznam tak kromě pasivní dokumentační funkce ustavuje novou formu do sebe sama tvářením se uzavírajícího obrazu, v němž se reinkarnují tradiční otázky vztahu zobrazení a mediálních struktur komunikace a konstituce identity.
Oskar Helcel
Lenka Střeláková portfolio červenec 2024
Pátravý, ale odhodlaný pohled rezidenta z okolí Václavského náměstí, vyčerpané i rekapitulující (a v každém případě posmrtné) zírání architekty Zahy Hadid nebo existenční a existenciální vhled zájemce o byt v projektované novostavbě: Helcelovy performované identity...
Film jako umění a fetiš
Lenka Střeláková recenze listopad 2016
David Cronenberg v GHMP a Loni v Marienbadu v Rudolfinu / Uchopení tzv. kultovních filmů z pozic uměleckého světa letos v Praze nabylo dvou vzdálených, ale i paradoxně blízkých podob. Samotná propagace obou událostí proběhla formou „živých obrazů“. Jeden vytvořily...
Expanded animation
Lenka Střeláková téma únor 2014
Pohyblivá audiovizuální fascinace / To, co je poněkud matoucí na názvu organizace PAF – Přehlídka animovaného filmu, svým způsobem koriguje adresa její internetové domény – pifpaf.cz. Zvukomalebné citoslovce v kontextu olomoucké přehlídky spouští hned několik asociací:...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?