Tváři v tvář v Litomyšli

Marius Winzeler recenze červenec 2016

Pleskotova Madona z Osíka / Hrůza a fascinace, tedy pocity, které se zmocňují našeho vnímání v konfrontaci s poškozeným tělem, se nestaly určujícím podnětem pro umění teprve během moderny. Když si vybavíme torzo z Belvederu a jeho vliv na malířství a sochařství renesance a baroka, ukáže se, že je tento příběh mnohem starší – a vede až do antiky a středověku s jejich zálibou ve spoliích a integraci starých prvků do nových souvislostí.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné