Tvarová paměť
Vojtěch Märc recenze březen 2017
Výstava z produkce firmy Plastimat (1946–1996) / Stálou expozici Retromusea, které bylo otevřeno při Galerii výtvarného umění v Chebu právě před rokem, vymezují léta 1958 a 1989. První datum vyznačuje výrazný úspěch československého pavilonu na EXPO 58 v Bruselu, druhé rozklad tuzemského komunistického režimu. Taková provázanost kulturní a politické sféry vyvstává v Retromuseu opakovaně a na různých úrovních. Expozice osciluje mezi „veřejnými“ a „soukromými“ dějinami. „Veřejné“ dějiny zpřítomňují novinové titulky zpravující o význačných politických, kulturních a sportovních událostech, které na podlaze muzea vyznačují chronologickou osu zabíraného období i trajektorii návštěvníka. Naproti tomu „soukromé“ dějiny se na výstavě zhmotňují ve vystaveném zboží a v rekonstrukcích typických bytových interiérů, jaké budou mnohým pamětníkům důvěrně povědomé.

Malich, utopie & Co?
Vojtěch Märc recenze zima 2019
Při příležitosti výstavy Karel Malich & utopické projekty, která je k vidění v brněnské Fait gallery, a také s ohledem na nedávné úmrtí předního českého umělce, se nabízí otázka po tom, jak se Malich zapisuje do dějin umění. Jinak řečeno, jakými výklady je...
Licenční nesouhlas
Vojtěch Märc profil říjen 2017
Uskupení Metahaven vzniklo v Amsterdamu v roce 2007, kdy se pod touto značkou sešli grafičtí designéři Daniel van der Velden a Vinca Kruk. Po deseti letech činnosti, během nichž získali takřka kultovní status spojený se specifickou obrazotvorností a specifickým obrazem světa, se...
Vasulkovy otevřené kruhy
Vojtěch Märc profil říjen 2016
Bohuslav Vašulka se narodil 1937 v Brně, v Praze absolvoval FAMU, v 60. letech se odstěhoval do Spojených států a stal se z něj Woody Vasulka. Dnes je společně se svou ženou Steinou pokládán za jednoho z průkopníků videoartu. Příští rok v lednu oslaví osmdesáté narozeniny a...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
Získat předplatné