Umění a řemeslo

Johanka Lomová recenze září 2014

Zbyněk Sekal v Západočeské galerii v Plzni / Výstava v plzeňských Masných krámech představuje spolu s tvorbou Zbyňka Sekala také japonské užité umění. Ve zdařilé instalaci nelehko uchopitelného trojlodí bývalé tržnice jsou na dlouhých stolech a na stěnách velkoryse rozmístěny Sekalovy práce i cizokrajné předměty denní potřeby. Pohybem kolem stolů si divák vytváří své vlastní soukromé konstelace. Jednou vidí Sekalovy ohlazené kameny na pozadí rákosové podložky, podruhé v dialogu s fotografiemi z jeho cest. Hlavním cílem kurátorky Marie Klimešové bylo ukázat, proč je umělcova tvorba tolik blízká Japonsku. V historickém záběru se však jedná o průřez umělcovým převážně sochařským dílem od 60. let.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné