Umění do časů klimatické proměny
Silvie Šeborová recenze červenec 2019
Přehlídka umění ve veřejném prostoru, která se od roku 2008 koná každé druhé léto v Brně, je letos prezentována pod označením Brno Art Open 2019. Jsem závislý objekt. Původní název Sochy v ulicích totiž definitivně přestal dávat smysl: Kurátorský kolektiv Café Utopia (Marika Kupková, Katarína Hládeková, Zuzana Janečková a Markéta Žáčková) oslovil umělkyně a umělce, kteří se vesměs médiem tradiční sochy nezabývají, a navíc jednotlivé realizace umístil i do lokalit, jež nejsou ulicemi (muzeum, škola, botanická zahrada…). Možnost takovéhoto pojetí přehlídky již ostatně načrtl Karel Císař, který ji kurátoroval v roce 2011; letošní ročník tedy lze – mimo jiné – považovat za završení tohoto směru.

Svědectví vetkané do vzoru látky
Silvie Šeborová recenze duben 2021
V Africe, především pak té subsaharské, se jednotlivé kmeny poznávaly podle způsobu pletení vlasů, jejichž úprava je výpovědí o pohlaví, věku či společenském postavení jedince, případně připomínkou životně důležité události jako je sňatek či narození dítěte.

Do pražského metra i ulic za uměním
Silvie Šeborová recenze červenec 2020
Na čtyřech zastávkách pražského metra se až do konce tohoto roku můžete setkávat s fotografiemi či fotografickými záznamy akcí současných českých umělců. Můj původní záměr, že si tyto zastávky projdu a následně o prezentovaných dílech a jejich kurátorském výběru...

Komunitní a partnerské SEFO
Silvie Šeborová recenze listopad 2021
První ročník Trienále SEFO 2021 propaguje Muzeum umění Olomouc jako svůj letošní blockbuster. Není divu, vedle tří skupinových a dvou samostatných výstav v hlavní budově muzea je jeho součástí i řada doprovodných programů a výstavních projektů v dalších institucích.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?