Umění do časů klimatické proměny
Silvie Šeborová recenze červenec 2019
Přehlídka umění ve veřejném prostoru, která se od roku 2008 koná každé druhé léto v Brně, je letos prezentována pod označením Brno Art Open 2019. Jsem závislý objekt. Původní název Sochy v ulicích totiž definitivně přestal dávat smysl: Kurátorský kolektiv Café Utopia (Marika Kupková, Katarína Hládeková, Zuzana Janečková a Markéta Žáčková) oslovil umělkyně a umělce, kteří se vesměs médiem tradiční sochy nezabývají, a navíc jednotlivé realizace umístil i do lokalit, jež nejsou ulicemi (muzeum, škola, botanická zahrada…). Možnost takovéhoto pojetí přehlídky již ostatně načrtl Karel Císař, který ji kurátoroval v roce 2011; letošní ročník tedy lze – mimo jiné – považovat za završení tohoto směru.

Do pražského metra i ulic za uměním
Silvie Šeborová recenze červenec 2020
Na čtyřech zastávkách pražského metra se až do konce tohoto roku můžete setkávat s fotografiemi či fotografickými záznamy akcí současných českých umělců. Můj původní záměr, že si tyto zastávky projdu a následně o prezentovaných dílech a jejich kurátorském výběru...

Něco mezi obytnou sochou a architekturou
Silvie Šeborová recenze květen 2020
Podle výsledků projektů, které se realizují v zóně pro umění 8smička, se zdá, že tato instituce si na začátku každé práce pokládá otázku, jak zvolené zadání pojmout jinak. To platí i o projektu 7+1: Byt sběratele. Záměrně používám slovo projekt, protože je obtížné...

Divák není nutné zlo
Silvie Šeborová knižní recenze duben 2020
Jak název napovídá, kniha Instituce a divák zkoumá vztah institucí, konkrétně muzeí umění, galerií a center současného umění, k jejich návštěvníkům. Autorka publikace, Karina Kottová, se tímto tématem intenzivně zabývá více než dvanáct let a obzvláště v současné...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
Získat předplatné