Vzpomínky na formu

Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění únor 2019

Dva z úspěšných loňských filmů jsou natočené černobíle. Studená válka režiséra Pawla Pawlikovského zvítězila v Cannes a volba černobílé formy stejně jako v jeho předchozím filmu Ida (2013) celkem jednoduše odkazuje ke krutosti zfilmované doby a tematizaci citového chladu i politického útlaku. Přímočařejší, ale méně jednoduchá je nebarevnost filmu Roma Alfonse Cuaróna, který uspěl v Benátkách. Tady jde o charakteristiku vzpomínek na dětství v Mexiku kolem roku 1970, na jejichž pozadí hraje ještě černobílá televize a které blednou a unikají, jakkoli se je snažíme zpřítomnit silou emocí.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné