Zvolna začínám chápat, jak se asi cítí oliva v martini
Edith Jeřábková recenze květen 2008
Kotzmannová a Vítková v galerii Hunt Kastner Artworks. / Výstava Oliva v martini se týká cestování (ať již fyzického nebo literárního či přeneseně ve smyslu transformace a iluze) a s cestováním souvisejících i od něj odkloněných prožitků. Skutečně, Alena Kotzmannová ráda cestuje a fotografuje, možná částečně i cestuje, aby fotografovala, ale nikdy tak nečiní tím způsobem, aby ukázala, že cestovala (i když v rámci této výstavy si i na to trochu hraje). Nezachycuje charakteristické rysy místa, nesnaží se o obrazovou rozmanitost. V základní vrstvě všech jejích fotografií je jeden obraz, který jí chválabohu brání cvakat spouští na všechny světové strany. Také na výstavě je jen „jeden“ hotel – Hotel del Centro. Ať už byly fotografie pořízeny kdekoli, máme silný dojem, že s hotelem pevně souvisejí. Kotzmannová dokázala oprostit médium fotografie od služebnosti dokumentace vizuální skutečnosti a její imitaci i od popírání obého. Místo toho si s fotoaparátem pohrává jako s kapsou, do níž pečlivě ukládá drobné věci, které jí připomínají jisté momenty i události. Sebraný fetiš si spíše půjčuje, než že by ho soukromě užívala. Zachází s ním jako se surovinou, kterou dále transformuje, aby mohla být zveřejněna jinak než jako jedna vzpomínka a zároveň stále byla schopna přenosu.
Viktorie Valocká
Edith Jeřábková portfolio červen 2017
Je finalistkou Ceny Jindřicha Chalupeckého, nemluví zbytečně, ale vždy k věci a často s ironií, aby snad nebyla nuda. Proměny v její práci přicházejí plynule z neustálého experimentování s technikami a materiály i záměrně, z negace a touhy po destrukci hodnot, ustavených jí
Barbora Kleinhamplová
Edith Jeřábková portfolio listopad 2015
V jednom z rozhovorů v knize Kdo je to umělec, která je čerstvým výsledkem spolupráce Barbory Kleinhamplové (dále BK) s Terezou Stejskalovou (dále TS), Boris Buden připomíná řečnickou otázku Margaret Thatcherové „Tak kde je ta vaše společnost?“. Podobně jako se v knize...
Metajazyk pro normální lidi
Edith Jeřábková recenze červenec 2007
Hrubý domácí produkt v Městské knihovně v Praze / To, co na výstavě překáží, je jen dalším hrubým domácím produktem.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?