Byli jsme platné středisko
Jan Skřivánek Milan Hlaveš rozhovor říjen 2009
S Jaroslavou Brychtovou o sochařství a národním podniku Železnobrodské sklo / Skleněné plastiky autorské dvojice Libenský-Brychtová patří mezi nejvýznamnější díla českého umění druhé poloviny 20. století. Jaroslava Brychtová od smrti Stanislava Libenského před sedmi lety již sama v tvorbě dál nepokračuje, stále je však mimořádně aktivní. O práci ve dvojici i o politicko-ekonomickém pozadí rozkvětu českého ateliérového skla v éře komunismu jsme si s ní povídali v jejím rodném domě v Železném Brodě.
Jaroslava Brychtová na zahradě svého domu v Železném Brodě, září 2009, foto: Karolina Jirkalová

Jaroslava Brychtová a Stanislav Libenský při práci v ateliéru, 2001

Z výstavy Chihuly – Libenský – Brychtová, DOX, 1. 6.–24. 9. 2018, foto: DOX

Stanislav Libenský, Jaroslava Brychtová: Hlava I, 1957–58, foto: Gabriel Urbánek

Stanislav Libenský, Jaroslava Brychtová: Hlava okřídlená I, 1962, foto: Gabriel Urbánek

Stanislav Libenský, Jaroslava Brychtová: Koule v krychli, 1970, foto: Gabriel Urbánek

Stanislav Libenský, Jaroslava Brychtová: Prostor I, 1991–92, foto: Gabriel Urbánek

Staří mistři v Praze
Jan Skřivánek výstava zima 2019
Národní galerie začátkem listopadu otevřela novou expozici starého umění ve Schwarzenberském paláci na Hradčanech, jejímž hlavním autorem je ředitel Sbírky starého umění Marius Winzeler a která propojuje dvě dříve oddělené prezentace českého a evropského umění renesance...

Světlo to někdy zkazí
Jan Skřivánek rozhovor červen 2021
Rozhovor s Jaromírem Novotným jsme měli naplánovaný několik let, čekali jsme však na možnost spojit jej s nějakou větší výstavou. Příležitost se naskytla až nyní – v létě se představí v Domě umění města Brna. Jaromírovy obrazy, ať již pracuje s barvami, či jen s ...

20 665 rozpačitých znaků na okraj Medkovy výstavy
Jan Skřivánek výstava říjen 2020
Následující text měl původně být recenzí obsáhlé retrospektivy Mikuláše Medka, kterou pod názvem Nahý v trní připravila Národní galerie. Co do rozsahu i šíře záběru mi však text tak narostl, že na hodnocení vlastní výstavy nakonec vůbec nedošlo.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?