Čí je to modernita? Paradox meziválečné „civilizované ženy“
Julia Secklehner výstava listopad 2021
Východiskem aktuální výstavy v Moravské galerii se stala expozice Civilisovaná žena z let 1929/30. Jejím záměrem bylo osvobození ženy od omezení, která jí přinášela móda a převládající životní styl, s cílem ji „modernizovat“.
Civilizovaná žena: Ideál i paradox prvorepublikové vizuální kultury, pohled do výstavy, foto: archiv Nedvěd architekti
Zdeněk Rossmann: plakát výstavy Civilisovaná žena, 1929, Moravská galerie v Brně
Šváchová: První výlet s novým vozem, 1930–1939, fotografie, Moravská galerie v Brně.
Civilizovaná žena: Ideál i paradox prvorepublikové vizuální kultury, pohled do výstavy s díly Josefa Kubíčka Mikádíčko (1926) a Heleny Johnové Portrét slečny Buriánové (kol. 1930), foto: Moravská galerie v Brně
Plavky, kolem 1925, Moravská galerie v Brně
Rudolf da Sandalo: fotografie z výstavy Civilisovaná žena, 1929–1930, Moravská galerie v Brně
Rudolf da Sandalo: fotografie z výstavy Civilisovaná žena, 1929–1930, Moravská galerie v Brně
Helena Salichová: z cyklu Prací k blahobytu, 1937, dřevoryt, Galerie výtvarného umění v Ostravě
Milada Marešová: Na předměstí (Před biografem), olej, plátno, 1934, soukromá sbírka
Božena Horneková: studie k Civilisované ženě, 1928, foto: Moravská galerie v Brně
Božena Vejrychová Solarová: Cirkusačka, kol. 1928, olej, plátno, Oblastní galerie Liberec
Civilizovaná žena: Ideál i paradox prvorepublikové vizuální kultury, pohled do výstavy, foto: archiv Nedvěd architekti
Jak kurátorovat českou avantgardu
Julia Secklehner výstava únor 2020
Jako první rozsáhlá retrospektivní přehlídka devětsilských aktivit od konce osmdesátých let má výstava Devětsil 1920–1931 kurátorky Aleny Pomajzlové nesnadný úkol. Podle anotace výstava pokrývá dekádu existence Devětsilu a zkoumá jeho činnost v odpovědi nebo v návaznosti...
Ukrajinský modernismus tehdy a dnes
Julia Secklehner antiques květen 2024
Rozsáhlá putovní výstava In the Eye of the Storm. Modernismen in der Ukraine (V oku bouře. Modernismy na Ukrajině) se mezi zastávkami v Madridu, Bruselu a na podzim v Londýně představuje také ve vídeňském Dolním Belvederu. V pravý čas, kdy je Ruskem zpochybňována suverenita...
Proč nepátrat po „výjimečných“ umělkyních
Julia Secklehner recenze červenec 2023
Jak zařadit „nové“ umělce a umělkyně do dějin moderního umění, aniž bychom z nich dělali pouze další položku na nekonečném seznamu autorů? Přesně touto otázkou se zabývá výstava Věry Jičínské (1898–1961) připravená kurátorkou Martinou Pachmanovou v Galerii
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?