Proč nepátrat po „výjimečných“ umělkyních
Julia Secklehner recenze červenec 2023
Jak zařadit „nové“ umělce a umělkyně do dějin moderního umění, aniž bychom z nich dělali pouze další položku na nekonečném seznamu autorů? Přesně touto otázkou se zabývá výstava Věry Jičínské (1898–1961) připravená kurátorkou Martinou Pachmanovou v Galerii moderního umění v Hradci Králové.

Věra Jičínská, pohled do expozice, Galerie moderního umění v Hradci Králové, 2023, foto: Miroslav Podhrázský

Věra Jičínská: Půlakt dívky z Martiniku (Mathilde), 1928, olej na plátně, 61 × 50 cm, Vlastivědné muzeum Dobruška

Čí je to modernita? Paradox meziválečné „civilizované ženy“
Julia Secklehner výstava listopad 2021
Východiskem aktuální výstavy v Moravské galerii se stala expozice Civilisovaná žena z let 1929/30. Jejím záměrem bylo osvobození ženy od omezení, která jí přinášela móda a převládající životní styl, s cílem ji „modernizovat“.

Jak kurátorovat českou avantgardu
Julia Secklehner výstava únor 2020
Jako první rozsáhlá retrospektivní přehlídka devětsilských aktivit od konce osmdesátých let má výstava Devětsil 1920–1931 kurátorky Aleny Pomajzlové nesnadný úkol. Podle anotace výstava pokrývá dekádu existence Devětsilu a zkoumá jeho činnost v odpovědi nebo v návaznosti...

Za hranice umělecké monografie
Julia Secklehner knižní recenze duben 2021
Jak napsat monografickou studii o individuálním umělci, aby to odpovídalo současnosti? A jak to dělat poutavě? Tyto dvě otázky stály na počátku rozsáhlého výzkumu, jehož výsledkem je kniha Bohumil Kubišta a Evropa.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?