Odrazy komunikace
Martin Drábek recenze listopad 2019
Je to přesně sedmnáct let od okamžiku, kdy malíř Daniel Pitín absovoval svoje studium na Akademii výtvarných umění v Praze; let, během nichž se vypracoval na jednu z nejvlivnějších a nejrespektovanějších osobností své generace. Ostatně také skutečnost, že momentálně jeho sólovou výstavu prezentuje Galerie Rudolfinum, je minimálně v kontextu českého uměleckého provozu neoddiskutovatelným symptomem úspěchu.

Daniel Pitín: Papírová věž, pohled do instalace, Galerie Rudolfinum, foto: Martin Polák

Schopnost efektivně se izolovat
Martin Drábek recenze září 2025
Výstava A nic nás nerozdělí vůbec poprvé představuje společně tvorbu partnerské dvojice Anna-Eva Bergman a Hans Hartung. Bergman přitom dlouho zůstávala ve stínu Hartunga, který patří k nejvýznamnějším abstrakcionistům poválečné Evropy. Nad touto dvojkolejnou malířskou...

Únik z portrétu
Martin Drábek recenze červenec 2022
Do uměleckého provozu vstoupila Markéta Othová v roce 1993, tedy hned po ukončení studia na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Od počátku se věnovala především fotografii, přestože byla v tomto médiu autodidaktem. Dnes, po bezmála dvaceti letech kariéry, je v takové pozici, že...

Anatomie antropocentrické sebelítosti
Martin Drábek září 2024
Z vizuálního hlediska jsou tato díla téměř dokonalými produkty. Velká plátna precizně napnutá na kvalitních rámech, pokrytá nekompromisně expandujícími těly, hladkými, lineárně ohraničenými plochami a nekomplikovaně strukturovanou škálou užitých barev.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?