Falza online
Jan Skřivánek zprávy duben 2008
Chicago – FBI ve spolupráci se španělskými a italskými vyšetřovateli rozbila mezinárodní síť podvodníků, kteří prostřednictvím internetu nabízeli padělky kreseb a grafik Picassa, Warhola, Dalího a dalších renomovaných umělců. Celkem si měli takto vydělat na 5 milionů dolarů.
„Doslova tisíce lidí v různých zemích a na různých kontinentech se patrně dozví, že originály podepsané Picassem, Dalím nebo Chagallem, které si koupili, jsou ve skutečnosti falzy,“ řekl vyšetřovatel Patrick Fitzgerald, který má kauzu na starost.
Podvodníci operovali z Barcelony, odkud falešné kresby a grafiky posílali svým komplicům v Chicagu a na Floridě. Řada prodejů se pak odehrávala prostřednictvím internetového dražebního serveru eBay. Ceny jednotlivých nabízených děl se pohybovaly v rozmezí od 2 do 30 tisíc dolarů.
Týden po zveřejnění této zprávy agenturou Bloomberg bylo možné na eBay najít například reprodukovaný pastel, uváděný jako dílo Pabla Picassa z června 1968. Ke koupi byl za 2 500 dolarů. Prodávající sídlící ve Španělsku sliboval dílo zaslat spolu s „certifikátem pravosti a relevantní dokumentací“.
Picassovy pozdní kresby srovnatelných rozměrů dosahují na aukcích společností Christie’s a Sotheby’s cen v řádu statisíců dolarů.

Staří mistři v Praze
Jan Skřivánek výstava zima 2019
Národní galerie začátkem listopadu otevřela novou expozici starého umění ve Schwarzenberském paláci na Hradčanech, jejímž hlavním autorem je ředitel Sbírky starého umění Marius Winzeler a která propojuje dvě dříve oddělené prezentace českého a evropského umění renesance...

Světlo to někdy zkazí
Jan Skřivánek rozhovor červen 2021
Rozhovor s Jaromírem Novotným jsme měli naplánovaný několik let, čekali jsme však na možnost spojit jej s nějakou větší výstavou. Příležitost se naskytla až nyní – v létě se představí v Domě umění města Brna. Jaromírovy obrazy, ať již pracuje s barvami, či jen s ...

20 665 rozpačitých znaků na okraj Medkovy výstavy
Jan Skřivánek výstava říjen 2020
Následující text měl původně být recenzí obsáhlé retrospektivy Mikuláše Medka, kterou pod názvem Nahý v trní připravila Národní galerie. Co do rozsahu i šíře záběru mi však text tak narostl, že na hodnocení vlastní výstavy nakonec vůbec nedošlo.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?