Fotografická suma?
Petra Trnková knižní recenze únor 2011
V uplynulém roce jsme se dočkali české (a anglické) mutace rozsáhlé publikace o české fotografii 20. století z dílny autorského tandemu Birgus-Mlčoch. Jak je uvedeno už na přebalu knihy, „publikace navazuje na třídílnou stejnojmennou výstavu s téměř třinácti sty exponáty“, kterou autoři připravili v roce 2005 pro pražské Uměleckoprůmyslové muzeum a Galerii hlavního města Prahy; poprvé byla kniha vydána v němčině, u příležitosti zeštíhlené reprízy rozsáhlé výstavní akce konané v roce 2009 v německém Bonnu. Jak je uvedeno v tiráži, kniha vyšla s podporou několika finančních zdrojů, mj. i s přispěním Grantové agentury České republiky, tzn. za účelem provedení a publikování základního výzkumu.
Přírodní tisky ve století páry a elektřiny
Petra Trnková antiques červen 2022
Odvěkou snahou botaniků bylo vedle získání původních rostlinných exemplářů i zhotovení jejich dvojrozměrných reprodukcí. Nejstarší doklady konkrétních experimentů s „otiskováním přírody“ čili zhotovováním mechanických reprodukcí botanických exemplářů pocházejí
Jacob Liepmann a idea mechanické reprodukce olejomalby
Petra Trnková antiques červen 2021
Velkou část produkce malovaných obrazů tvořily v polovině 19. století kopie starých mistrů, jež pro malíře znamenaly jistý příjem, pro zákazníka pak možnost pořídit si Rembrandta či Tiziana za přijatelnou cenu.
Imponderabilie, myriády světel a sen o nekonečném množství reprodukcí
Petra Trnková antiques zima 2020
Záplava obrazů a informací se stala leitmotivem uměleckohistorických a teoretických diskusí až na sklonku 20. století.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?