Galerie na silnici
Jan Skřivánek zprávy červenec 2008
Praha – Vítězem druhého ročníku soutěže Arte Emocion, kterou pořádá automobilka Seat ve spolupráci s pražskou Akademií výtvarných umění, se stal Tomáš Jetela z ateliéru Michala Rittsteina. Zatímco loni bylo zadání soutěž zcela volné, v letošním roce měli studenti navrhnout potisk karosérie Seatu Ibiza.
Jetela navrhl vůz ozdobit poletujícími rokokovými andílky, vyvedenými rozmáchlým malířským rukopisem beroucím jen minimální zřetel na charakteristiky samotného automobilu. „Můj koncept je založen především na různých úrovních ostrého kontrastu dvou světů. Vybral jsem si motiv andělů, protože tento námětě je podle mě v naprosté opozici či kontrastu se současnou technokratickou společností, jejímž symbolem je automobil. Chtěl jsem jej nějakým účinným způsobem polidštit,“ vysvětluje autor vítězného návrhu.
Návrhy šesti finalistů byly na jednotlivé vozy přeneseny formou speciálních fólií s barevným potiskem. Odměnou pro vítěze je stáž na Univerzitě Complutense v Madridu se stipendiem ve výši 100 tisíc korun. Všichni finalisté také dostanou „své“ vozy v srpnu na týden k dispozici. „Podpora moderního umění nebo sportovních talentů patří k našim dlouhodobým prioritám,“ říká k soutěži zástupce společnosti Petr Táborský.

Staří mistři v Praze
Jan Skřivánek výstava zima 2019
Národní galerie začátkem listopadu otevřela novou expozici starého umění ve Schwarzenberském paláci na Hradčanech, jejímž hlavním autorem je ředitel Sbírky starého umění Marius Winzeler a která propojuje dvě dříve oddělené prezentace českého a evropského umění renesance...

Světlo to někdy zkazí
Jan Skřivánek rozhovor červen 2021
Rozhovor s Jaromírem Novotným jsme měli naplánovaný několik let, čekali jsme však na možnost spojit jej s nějakou větší výstavou. Příležitost se naskytla až nyní – v létě se představí v Domě umění města Brna. Jaromírovy obrazy, ať již pracuje s barvami, či jen s ...

20 665 rozpačitých znaků na okraj Medkovy výstavy
Jan Skřivánek výstava říjen 2020
Následující text měl původně být recenzí obsáhlé retrospektivy Mikuláše Medka, kterou pod názvem Nahý v trní připravila Národní galerie. Co do rozsahu i šíře záběru mi však text tak narostl, že na hodnocení vlastní výstavy nakonec vůbec nedošlo.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?