Možnosti adjustace aneb uzavření rámem. In Margine v 8smičce
Kateřina Svatoňová recenze duben 2024
V humpolecké galerii 8smička probíhá výstava IN MARGINE, která do svého středu staví autorskou adjustaci uměleckých děl. O vztahu mezi centrem a periferií obrazu, významu rámu pro to, jak obraz vnímáme, i o dalších možných rovinách kurátorského přístupu ke gestu rámování píše v recenzi Kateřina Svatoňová.
![8SMICKA_IN MARGINE (22).jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4585/5189_97c687a776288df8bb50ce1a6e5d9d03_full.jpg)
IN MARGINE: Rám, sokl, vitrína, pohled do výstavy, 8smička, Humpolec, zleva: Alžběta Krňanská: Count me in, z cyklu Unexpected Encounters, 2023, kombinovaná technika, 200 × 150 cm, Néphéli Barbas: Moonlight Trilobite (Madonna’s socle), 2023, lak, dřevo, 63,5 × 40 × 65,6 cm, Alžběta Krňanská: Efficency, 2023, Take a Good Look, 2022, Too Fluid to Handle, 2022, foto: Eva Bystrianská, 8smička
![8SMICKA_IN MARGINE (9).jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4585/5190_42361b15249f830ca77045c9bd4ca52f_full.jpg)
IN MARGINE: Rám, sokl, vitrína, pohled do výstavy, 8smička, Humpolec, zleva: Josef Váchal: Vzývači ďábla, 1909, olej, plátno, autorská adjustace, 100 × 100 cm, Galerie moderního umění v Hradci Králové, František Bílek: Matko!, 1899, uhel, karton, autorská adjustace, 181,5 × 127 cm, Národní galerie v Praze, foto: Eva Bystrianská, 8smička
![8SMICKA_IN MARGINE (26).jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4585/5188_3478b38827223c015b810d97e6cce7b5_full.jpg)
Jan Svoboda: Bez názvu, 1980–1989 (?), 30 × 18,1 cm, Obraz, který se nevrátí, 1971, 39,7 × 39,5 cm, Předobraz, 1975–1976, 74 × 54 cm, vše Moravská galerie v Brně, foto: Eva Bystrianská, 8smička
![8SMICKA_IN MARGINE (14).jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4585/5191_d2afabd1cf01e2f0834a11d2bd220784_full.jpg)
Alena Kučerová: Vzácná setba, 2009–2010, výšivka, 55,5 × 40,5 cm, Jaroslav Pecka – Galerie Pecka
![profimedia-0137214629.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3867/2282_a99991dd27d724da3eda5502050da8df_small.jpg)
Stroje uchvácení: průzkum pojmu imerze v dějinách umění
Kateřina Svatoňová téma březen 2021
„Zážitek, kdy jsme přeneseni do propracovaně simulovaného místa, je sám o sobě potěšující, nehledě na jeho fantazijní obsah. Takovému zážitku říkáme imerze."
![IMG-6729.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4498/4903_ad6cbece100e825e97c284a48d52540f_small.jpg)
K čemu je archeologie médií? Jussi Parikka
Kateřina Svatoňová knižní recenze listopad 2023
Předem této recenze varuji, že od metodologické a rekapitulující knihy Co je to archeologie médií? nemám patřičný kritický odstup. U jejího čtení se mi ozřejmilo, že vývoj psaní Jussiho Parikky, jeho přístup k médiím a k metodě mediální archeologie je do značné míry...
![DSC_1074.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4354/4446_1516da96b2ad9d40a9afddbf366a034d_small.jpg)
Mise en abyme: Propadání se mezi obrazy
Kateřina Svatoňová recenze březen 2023
V polovině ledna byla v Galerii výtvarného umění v Chebu zahájena výstava Obrazy v obrazech: Tradiční princip v éře technických reprodukcí připravená historikem umění, kurátorem a ředitelem galerie Marcelem Fišerem, která rozhodně stojí za návštěvu. Zaměřuje se na...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?