Stroje uchvácení: průzkum pojmu imerze v dějinách umění

Kateřina Svatoňová téma březen 2021

„Zážitek, kdy jsme přeneseni do propracovaně simulovaného místa, je sám o sobě potěšující, nehledě na jeho fantazijní obsah. Takovému zážitku říkáme imerze."

profimedia-0137214629.jpg

Andrea Pozzo: Apoteóza sv. Ignáce z Loyoly, 1685–1694, freska, chrám sv. Ignáce z Loyoly, Řím, foto: Profimedia

WindowSwap_1.0.jpg

Program WindowSwap vznikl během pandemie, aby se lidé v izolaci mohli dělit o výhledy z oken svých příbytků, 2021, snímek obrazovky

emika 3.jpg

Emika a Bordos.ArtWorks: foto z koncertu v Zeissove planetáriu v Berlíně, 2020, foto: Kateřina Kamarádová

endodrome-c-dominique-gonzalez-foerster-.png

Dominique Gonzalez-Foerster: Endodrome, 2019, záběr z imerzivního videa, se svolením D. Gonzalez-Foerster

profimedia-0381595760.jpg

Horník s nasazenými VR brýlemi, 2018, foto: Profimedia

profimedia-0411105871.jpg

Rytina s vyobrazením muže používajícího stereoskop, 19. století, foto: Profimedia

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné