Stroje uchvácení: průzkum pojmu imerze v dějinách umění
Kateřina Svatoňová téma březen 2021
„Zážitek, kdy jsme přeneseni do propracovaně simulovaného místa, je sám o sobě potěšující, nehledě na jeho fantazijní obsah. Takovému zážitku říkáme imerze."

Andrea Pozzo: Apoteóza sv. Ignáce z Loyoly, 1685–1694, freska, chrám sv. Ignáce z Loyoly, Řím, foto: Profimedia

Program WindowSwap vznikl během pandemie, aby se lidé v izolaci mohli dělit o výhledy z oken svých příbytků, 2021, snímek obrazovky

Emika a Bordos.ArtWorks: foto z koncertu v Zeissove planetáriu v Berlíně, 2020, foto: Kateřina Kamarádová

Dominique Gonzalez-Foerster: Endodrome, 2019, záběr z imerzivního videa, se svolením D. Gonzalez-Foerster

Horník s nasazenými VR brýlemi, 2018, foto: Profimedia

Rytina s vyobrazením muže používajícího stereoskop, 19. století, foto: Profimedia

Psychoplastickým prostorem Josefa Svobody
Kateřina Svatoňová listopad 2020
Těsně před zákazem kulturních akcí jsem měla možnost si privátně prohlédnout výstavu Josef Svoboda – Scénograf v GASKu v Kutné Hoře, kterou kurátorsky zaštítili filmový střihač a Svobodův vnuk Jakub Hejna spolu se scénografem a zároveň historikem tohoto výtvarného

Neurovědy a estetika zdola
Tereza Hadravová téma červenec 2021
Jedním z přístupů, jak uchopit naše vnímání umění, který se v posledních letech stále více prosazuje, je spojení neurověd a estetiky.

Kontext
Jakub Stejskal téma zima 2019
Vsazování do kontextu je hlavní interpretační nástroj dějin umění. Má nám osvětlit nejen důvody vzhledu uměleckých děl, ale zároveň také přispět k hlubšímu pochopení kultury, jíž byla tato díla součástí. Možnost takového pochopení stojí na předpokladu, že mezi...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?