Nejdražší obrazy u soudu
Obraz Krista Spasitele, který byl před pěti lety nově identifikován jako dílo Leonarda da Vinci a jako takové byl také vystaven na malířově výstavě v londýnské Národní galerii, se podle New York Times patrně stane předmětem soudního sporu mezi Sotheby's a jeho původními vlastníky.

Aukční síň v roce 2013 pomohla zprostředkovat privátní prodej obrazu. Za 80 milionů dolarů jej zakoupil švýcarský obchodník s uměním Yves Bouvier, který jej v rozmezí několika dní za 127,5 milionu dolarů prodal ruskému miliardáři Dmitriji Rybolovlevovi. Původní majitelé obrazu – skupina obchodníků s uměním, kteří jej zakoupili v roce 2005 – aukční síň podezřívají, že věděla, že Bouvier není koncovým kupcem, a že je tak svým chováním poškodila.
Rybolovlev mezitím zažaloval Bouviera u soudu v Monaku, že jej podvedl při nákupu 38 mistrovských děl, za která dohromady zaplatil téměř dvě miliardy dolarů. Bouvier si měl na těchto prodejích vydělat kolem miliardy dolarů. Jedním z děl, které New York Times v této souvislosti zmiňují, je obraz Vodní hadi II od Gustava Klimta. Bouvier jej v roce 2012 privátně koupil za 112 milionů dolarů a ještě tentýž rok jej za 183,8 milionu dolarů prodal Rybolovlevovi.

Staří mistři v Praze
Jan Skřivánek výstava zima 2019
Národní galerie začátkem listopadu otevřela novou expozici starého umění ve Schwarzenberském paláci na Hradčanech, jejímž hlavním autorem je ředitel Sbírky starého umění Marius Winzeler a která propojuje dvě dříve oddělené prezentace českého a evropského umění renesance...

Světlo to někdy zkazí
Jan Skřivánek rozhovor červen 2021
Rozhovor s Jaromírem Novotným jsme měli naplánovaný několik let, čekali jsme však na možnost spojit jej s nějakou větší výstavou. Příležitost se naskytla až nyní – v létě se představí v Domě umění města Brna. Jaromírovy obrazy, ať již pracuje s barvami, či jen s ...

20 665 rozpačitých znaků na okraj Medkovy výstavy
Jan Skřivánek výstava říjen 2020
Následující text měl původně být recenzí obsáhlé retrospektivy Mikuláše Medka, kterou pod názvem Nahý v trní připravila Národní galerie. Co do rozsahu i šíře záběru mi však text tak narostl, že na hodnocení vlastní výstavy nakonec vůbec nedošlo.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?