S půllitrem piva

text redakční zprávy leden 2007

Antonín Kratochvíl nafotil pro Plzeňský Prazdroj kalendář na rok 2007. Po Tonovi Stanovi a Herbertu Slavíkovi se stal třetím fotografem, který měl za úkol zpracovat téma „(pivo) součást české kultury“, jak zní reklamní slogan Prazdroje. „Já z české kultury na chvilku vypadl, ale v devadesátym jsem se do ní zase vrátil. Vzal jsem to ne kvůli odměně, ale protože jsem se mohl ponořit do centra dění, do té kultury. Taky jsem přitom zase začal pít pivo, takže moje břicho se zase zvětší. Byl to skvělej džob,“ pochvaloval si Kratochvíl na vernisáži výstavní prezentace kalendáře v pražské Galerii Louvre.

 Kratochvíl kalendář pojal jako sondu na téma, kde všude v Česku potkáte pijáky piva. Snímky dokumentárního či reportážního charakteru se střídají s abstraktněji působícími záběry, na žádné fotce však nechybí půllitr piva nebo logo některé ze značek Plzeňského Prazdroje. U většiny snímků jde nicméně Kratochvílovi věřit, že scény a situace, kterých si všímá, by pro něj byly zajímavé, i kdyby nešlo o práci na zakázku.

Spolupráce s Kratochvílem, který patří mezi přední světové fotožurnalisty, má pro Plzeňský Prazdroj ještě další význam. Společnost se na mezinárodním trhu profiluje jako podporovatel fotografie. Je hlavním partnerem fotografických cen Lucie Award, které mají ambici být  jakousi obdobou filmových Oscarů. Kratochvíl ve své kategorii v roce 2005 získal cenu za celoživotní dílo. Loni si stejné ocenění odnesl třiaosmdesátiletý francouzský fotograf, člen agentury Magnum, Marc Riboud.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné