Spíše než lehký vánek malá vichřice
Noemi Smolíková recenze červen 2019
Hned první socha, jíž se na výstavě návštěvník ocitne tváří v tvář, otevírá Pandořinu skřínku plnou otázek spojených s figurální plastikou v kontextu současného umění. To zní na první pohled banálně, ve skutečnosti je ale figura tak náročné téma, že se mu většina kurátorů vyhýbá. Ne tak Petr Nedoma, kurátor této výstavy s kryptickým titulem A Cool Breeze (Studený vánek).
RE: České umění na světové scéně
Noemi Smolíková názor červen 2007
V březnovém čísle mě ředitel Moravské galerie v Brně Marek Pokorný ve svém sloupku nazvaném České umění na světové scéně nařkl z příživnictví na mezinárodní slávě umělce Jiřího Kovandy.Za důvod svého výpadu si zvolil moji recenzi Kovandovy první pražské...

Po stopách vlastného tieňa
Tina Poliačková recenze zima 2019
„Čím víc brzdím, tím víc prachu zahaluje můj hněv. Zapomenutý a nedořešený věci žádaj o svý místo, nechat je vysušit na slunci a jejich prach rozsypat po všech těch místech, vrátit jim to zpátky. Mám spoustu nezničitelných zážitků,“ rezonujú slová (anti)hrdinu na...

Mramorové schody a oranžový vztek
Michal Novotný recenze únor 2020
V polovině ledna skončilo 9. trienále současného umění v Moderní galerii v Lublani s podtitulem Mrtvé a živé (Dead and Alive), jediná loňská mezinárodní přehlídka kurátorovaná českým kurátorem.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
Získat předplatné