Studenti v Tate Modern
Jan Skřivánek zprávy březen 2008
Praha – Vítězkou národního kola výtvarné soutěže Unilever International Schools Art Project se stala osmnáctiletá Pavla Martinková, studentka Střední školy průmyslové a umělecké v Hodoníně. Její obraz Věda a technika bude 26. března vystaven spolu s pracemi žáků a studentů z dalších zemí na jednodenní výstavě v londýnské Tate Modern.
Soutěž je doplňkem dlouhodobého projektu Unilever Series, v rámci kterého společnost sponzoruje vznik rozměrných sochařských instalací v tzv. Turbínové hale Tate Modern. Aktuální instalaci kolumbijské umělkyně Doris Salcedo jsme představovali v lednovém čísle. Vítězku vybrala mezinárodní porota ze tří finalistů. Rozhodovalo se mezi obrazem Martinkové, fotografickým cyklem sedmnáctiletého Lumíra Košaře a instalací stejně starého Viktora Brejchy.
Obraz má být podle Martinkové varováním před narušením přirozené rovnováhy přírody. „Jsou věci, jež nám ulehčují život, avšak jsou zde i takové výmysly, které nás mají pouze bavit. Je ale tato zábava opravdu zábavou, nebo pouhou sebe-destrukcí člověka samého? Musíme dbát na to, abychom tato zařízení využívali odpovědně,“ říká mladá umělkyně.

Staří mistři v Praze
Jan Skřivánek výstava zima 2019
Národní galerie začátkem listopadu otevřela novou expozici starého umění ve Schwarzenberském paláci na Hradčanech, jejímž hlavním autorem je ředitel Sbírky starého umění Marius Winzeler a která propojuje dvě dříve oddělené prezentace českého a evropského umění renesance...

Světlo to někdy zkazí
Jan Skřivánek rozhovor červen 2021
Rozhovor s Jaromírem Novotným jsme měli naplánovaný několik let, čekali jsme však na možnost spojit jej s nějakou větší výstavou. Příležitost se naskytla až nyní – v létě se představí v Domě umění města Brna. Jaromírovy obrazy, ať již pracuje s barvami, či jen s ...

20 665 rozpačitých znaků na okraj Medkovy výstavy
Jan Skřivánek výstava říjen 2020
Následující text měl původně být recenzí obsáhlé retrospektivy Mikuláše Medka, kterou pod názvem Nahý v trní připravila Národní galerie. Co do rozsahu i šíře záběru mi však text tak narostl, že na hodnocení vlastní výstavy nakonec vůbec nedošlo.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?