Tradice v soudobých kulisách
Radek Wohlmuth recenze květen 2013
Nightfall v Galerii Rudolfinum / Před tím, než se člověk vůbec zamyslí, co přináší výstava Nightfall – Nové tendence ve figurativní malbě, měl by si sám pro sebe definovat slovo „nové“. Budeme-li se držet časového významu – nový jako nedávno vzniklý nebo zatím jen krátce existující – je vše v pořádku. Na výstavě jsou představena převážně plátna z posledních dvou tří let. Kdo by chtěl přívlastek nový chápat ve smyslu inovativní, asi by mohl být přinejmenším s jednotlivostmi také spokojen. Ovšem ten, kdo v expozici očekává něco zatím nevídaného, bude nutně zklamán, i kdyby mělo jít jen o bezpříkladnost v našem prostředí. Jestli totiž výstava nějaká je, tak především tradiční, ostatně jako (figurální) malba sama. Totéž se dá konec konců napsat i o zastřešujícím tématu. Vždyť očekávání a předzvěsti apokalypsy jsou staré jako lidstvo samo. Mění se jen jejich kulisy.
Karíma Al-Mukhtarová
Radek Wohlmuth portfolio únor 2018
V poslední době na sebe upozornila hned několikrát. Její dílem vyšívané, dílem vycpané objekty patřily k tomu nejzajímavějšímu, co přinesla kolektivní výstava Perlorodky v nově přestěhované pražské White Pearl Gallery, kde se představila vedle Jiřího Davida, Jana Vytisky,...
Odsud – posud
Radek Wohlmuth recenze září 2017
Jaroslav Róna v Domě U Kamenného zvonu / Pokud chce velká instituce přitáhnout extrémní diváckou pozornost výstavou žijícího českého umělce, vsadí na jistotu, jinými slovy sáhne po někom z Tvrdohlavých. Potvrdila to už Národní galerie, která dala ve Valdštejnské...
Co rozpustí cukr…
Radek Wohlmuth recenze prosinec 2017
Ilona Németh v Karlin Studios / Manufaktura cukrových homolí se jmenovala na začátku prosince skončená výstava slovenské umělkyně s mezinárodním respektem Ilony Németh (1963), na které rozvinula svou linii sociálně angažovaných projektů. Tentokrát šlo o sondu do...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?