Psychoplastickým prostorem Josefa Svobody
Kateřina Svatoňová listopad 2020
Těsně před zákazem kulturních akcí jsem měla možnost si privátně prohlédnout výstavu Josef Svoboda – Scénograf v GASKu v Kutné Hoře, kterou kurátorsky zaštítili filmový střihač a Svobodův vnuk Jakub Hejna spolu se scénografem a zároveň historikem tohoto výtvarného odvětví Martinem Ondrušem.
![SV.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3805/2034_306537070b3173a05fbdddbdf9e9fa08_full.jpg)
Josef Svoboda – scénograf, pohled do instalace výstavy, Galerie Středočeského kraje, Kutná Hora, 2020, foto: Adéla Semerádová
![DSC_0131.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3805/2054_4aa5bf32d72d830524f11584254acf64_full.jpg)
![DSC_0363.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3805/2055_eed5961bfcfe6fc58c49f501af8b607e_full.jpg)
![DSC_0266.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3805/2056_5086a036f253957ae39594571d894571_full.jpg)
![profimedia-0137214629.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3867/2282_a99991dd27d724da3eda5502050da8df_small.jpg)
Stroje uchvácení: průzkum pojmu imerze v dějinách umění
Kateřina Svatoňová téma březen 2021
„Zážitek, kdy jsme přeneseni do propracovaně simulovaného místa, je sám o sobě potěšující, nehledě na jeho fantazijní obsah. Takovému zážitku říkáme imerze."
![IMG-6729.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4498/4903_ad6cbece100e825e97c284a48d52540f_small.jpg)
K čemu je archeologie médií? Jussi Parikka
Kateřina Svatoňová knižní recenze listopad 2023
Předem této recenze varuji, že od metodologické a rekapitulující knihy Co je to archeologie médií? nemám patřičný kritický odstup. U jejího čtení se mi ozřejmilo, že vývoj psaní Jussiho Parikky, jeho přístup k médiím a k metodě mediální archeologie je do značné míry...
![8SMICKA_IN MARGINE (22).jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4585/5189_97c687a776288df8bb50ce1a6e5d9d03_small.jpg)
Možnosti adjustace aneb uzavření rámem. In Margine v 8smičce
Kateřina Svatoňová recenze duben 2024
V humpolecké galerii 8smička probíhá výstava IN MARGINE, která do svého středu staví autorskou adjustaci uměleckých děl. O vztahu mezi centrem a periferií obrazu, významu rámu pro to, jak obraz vnímáme, i o dalších možných rovinách kurátorského přístupu ke gestu...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?